NAMAZ’IN KAZASI

 

Namaz vakti ile bir bütündür. Vaktin son bölümünde dahi Namazı eda etmenin sakıncası büyük iken o vakti geçirmek suçtur. Namazın sevabından götürdüğü gibi işlenen suçun günah olarak bir bedeli vardır. –kaza edilse dahi- Kaza ederek suçun daha da büyümesi ve namazı kayıp ile başlayıp din’den çıkmaya kadar götüren yoldan kurtulunmuş olur.

 

Her konuda olduğu gibi Din’in kabul ettiği zaruretler ve şartlar farklı çözümleri mümkün kılar.

 

 

 

KAYNAKLARDA NAMAZ KAZASI:

 

 

Muğni’l-Muhtac’da: II. NAMAZI KAZA ETME YÜKÜMLÜLÜĞÜ AÇISINDAN İNSANLAR

A. KAFİR İKEN MÜSLÜMAN OLAN KİŞİ - B. MÜRTED İKEN İSLAMA DÖNEN KİŞİ - C. BULÜĞA EREN ÇOCUK - D. ADETİ SONA EREN KADIN - E. BAYGIN İKEN AYILAN, DELİ İKEN AKILLANAN KİMSE - F. SARHOŞ İKEN AYILAN KİMSE

 

 

Buhari’de KAZA

 

Müslim’de: VAKTİNDE KILINAMAYAN NAMAZIN KAZA EDİLMESİ VE ONU KAZA ETMEKTE ACELE ETMENİN MÜSTEHAB OLDUĞU

 

Tirmizi’de: KAZA

 

Darakutni’de: Bayılan Kişinin Kaçırdığı Namazların Kazası  (Darakutni)