UMDETU’L AHKAM |
HACC BÖLÜMÜ |
HACI OLAN İÇİN DE OLMAYAN İÇİN DE KABE'NİN İÇİNE GİRİP
İÇİNDE NAMAZ KILMANIN VE HER TARAFINDA DUA ETMENİN MÜSTEHAB OLDUĞU |
3222-393/6- ... O
Salim'den, o babasından şöyle dediğini rivayet etti:
Rasulullah (s.a.v.) Üsame b. Zeyd, Bilal ve Osman b. Talha ile
birlikte Beyt'in içine girdi ve üzerlerine kapıyı
kapattılar. Kapıyı açtıkları zaman içeri ilk giren kişi ben oldum. Bilal ile
karşılaştım, ona: Rasulullah (s.a.v.) içinde namaz
kıldı mı? dedim. O, evet, iki yemani direğin arasında
namaz kıldı dedi.
Açıklama:
"Dışarı çıkınca Beyt'e doğru iki rek'at namaz
kıldı ve: işte kıble budur dedi." "Beyt'e
doğru" ibaresinde "kubul: .. e doğru"
lafzında kaf ve be harfleri ötrelidir.
Bununla birlikte benzeri diğer kelimelerde olduğu gibi be harfinin sakin
okunması da caizdir. Bu da senin karşında olan demektir. Onun karşısındaki
anlamında olduğu da söylenmiştir. Sahihdeki bir
rivayette de: "Kabe'nin yüzüne karşı iki rek'at
namaz kıldı" denilmektedir. İşte "kubul: ..
e doğru" ile kastedilen budur. Yani Kabe'nin kapısının yanında namazı
kıldı. "Beyt'edoğru rüku yaptı" ise namaz
kıldı anlamındadır.
"İki rek'at' ifadesi de ŞafiI'nin ve
cumhurun gündüzün kılınan nafile namazların ikişer rekat kılınması sünnettir
şeklindeki görüşlerinin lehine bir delildir. Ebu Hanife ise dört rekatın müstehab
olduğunu söylemiştir.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan:
TAVAF VE ADAPLARI
- TAVAF EDERKEN HACER-İ ESVEDİ ÖPMENİN MÜSTEHAB OLDUĞU