UMDETU’L

AHKAM

CENAZE

 

KABİR ÜZERİNE NAMAZ KILMAK BABI

 

2208-68/1 - ... o eş-Şa'bi'den rivayet ettiğine göre Resulullah (s.a.v.) bir kabrin üzerine (merhum) defnedildikten sonra namaz kıl(dır) ve üzerine dört tekbir aldı.

 

Açıklama:

 

"Resulullah (s.a.v.) yeni bir kabrin yanına vardı, üzerine namaz kıldı." Yani kabrin üzerinden toprağı kuruyacağı kadar bir zamanın geçmediği, yeni ve toprağı nemli bir kabrin yanından geçti, demektir. Bunda kabirler üzerinde namaz kılınması hususunda Şafii'nin ve ona uygun kanaat belirtenlerin görüşlerinin lehine delil bulunmaktadır.

Nebi (s.a.v.)'in kabri üzerine namaz kıldığı belirtilen bu siyahi kadın ile ilgili hadis ile İbn Abbas'ın rivayet ettiği hadis ve Enes'in rivayet ettiği hadiste kabrine gömülmüş ölünün üzerine namaz kılmak hususunda Şafii'nin ve ona muvafakat edenlerin görüşlerinin lehine bir delalet bulunmaktadır. İster fiilen namazını kılmış olsun ister kılmamış olsun arada bir fark yoktur. Maliki mezhebine mensub fukaha kabir üzerine namaz kılınmasını uygun bulmadıklarından dolayı bu hadisi tutarsızlıkları olduğundan ötürü zikredilmesinde fayda bulunmayan, geçersiz bir takım tevillerle yorumlamışlardır.

 

Hadiste Nebi (s.a.v.)'in ne kadar mütevazi olduğu, ümmetine ne kadar şefkatli ve merhametli olduğu, onların hallerini yakından takip edip haklarını yerine getirdiği, ahiret ve dünya ile alakalı maslahatlarına olan hususlara ne kadar önem verdiği açıkça görülmektedir.

 

Sonraki sayfa için aşağıdaki link’i kullan:

 

KEFEN