بَاب
فِيمَنْ
دَعَا عَلَى
مَنْ
ظَلَمَهُ
46. Zalime Beddua
Etmek
حَدَّثَنَا
ابْنُ
مُعَاذٍ
حَدَّثَنَا
أَبِي
حَدَّثَنَا
سُفْيَانُ
عَنْ حَبِيبٍ
عَنْ عَطَاءٍ
عَنْ
عَائِشَةَ
رَضِيَ
اللَّهُ عَنْهَا
قَالَتْ
سُرِقَ لَهَا
شَيْءٌ فَجَعَلَتْ
تَدْعُو
عَلَيْهِ
فَقَالَ
لَهَا
رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
لَا تُسَبِّخِي
عَنْهُ
Âişe (r.anha)'dan
(rivayet edildiğine göre bir gün); kendisinin bir şeyi çalınmış da çalan
kimseye beddua etmeye başlamış. Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v.):
"(Böyle beddua ederek) onun günahını hafifletme" buyurmuş.
İzah:
Ebu Davud, vitr; Ahmed
b. Hanbel. VI, 45, 136, 215.
Fethü'l-Vedûd yazarının
açıklamasına göre Hz.Nebi, Hz. Âişe'yi bir eşyasının çalınmış olmasından dolayı
öfkeli bir halde hırsıza beddua ederken görünce, ona bedduayı terk etmeyi
tavsiye etmiştir. Çünkü bir insanın bir insanı üzüp öfkelendirmesi,
öfkelendiren kimsenin kıyamet gününde cezaya çarptırılmasını gerektirir.
Öfkelenen kimsenin beddua etmesi ise bu günahı hafifletir. Öyleyse zarara
uğrayan kimsenin uğradığı zarardan dolayı kendisini zarara uğratan kimseye
beddua etmesinin hiçbir yararı yoktur.
Hz. Nebiin, bu sözden
maksadı suçlunun günahının azalmasını önlemek ve kesinlikle azaba
çarptırılmasını sağlamak değil, beddua etmenin lüzumsuzluğunu açıklamaktır.