DEVAM: 26, 27. İslam
Toplumundan Ayrılanlarla Savaşmanın Hükmü
حَدَّثَنَا
مُسَدَّدٌ
حَدَّثَنَا
يَحْيَى عَنْ
شُعْبَةَ
عَنْ زِيَادِ
بْنِ عِلَاقَةَ
عَنْ
عَرْفَجَةَ
قَالَ
سَمِعْتُ
رَسُولَ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
يَقُولُ
سَتَكُونُ
فِي أُمَّتِي
هَنَاتٌ
وَهَنَاتٌ
وَهَنَاتٌ
فَمَنْ
أَرَادَ أَنْ
يُفَرِّقَ
أَمْرَ
الْمُسْلِمِينَ
وَهُمْ
جَمِيعٌ فَاضْرِبُوهُ
بِالسَّيْفِ
كَائِنًا
مَنْ كَانَ
Arfece (r.a.)'den
demiştir ki: Rasulullah (s.a.v)'iı şöyle buyururken dinledim: "Hiç şüphesiz
ki ileride birtakım fitneler olacaktır. Her kim müslümanlar derli toplu bir
halde iken onların işlerini dağıtmak isterse kim olursa olsun o kimseye kılıçla
vurunuz."
İzah:
Müslim, imare; Nesâi,
Tahrim; Ahmed b. Hanbel, IV, 261, 341, V, 24.
Henât: Fitne ve fesat
anlamlarına gelir. Bu kelime hayır hakkında kullanılmaz. Mutlak şer için kullanılır.
İbnü'l-Esir'in "en-Nihâye"deki açıklamasına göre bu kelimenin müfredi
"Henef'tir. Çoğulu "Henevât" şeklinde de gelir.
İmam-i Nevevi de bu
kelimenin, yeni zuhur eden olay ve fitne anlamına geldiğini, hadis-i şerifte
kasdedilen mananın da bu olduğunu söylemiştir.
"Müslümanların
derli toplu olmasi"ndan maksat, birlik ve beraberlik içerisinde olup
aralarında duygu ve düşünce birliğini sağlayıp teşkilatlanmaları ve tek yumruk
ve tek ses haline gelmeleridir.
Müslümanlar böyle bir
durumda iken onların dirliğini ve birliğini bozmaya kalkan bir kimse, onların
kılıçlarına hedef olur ve vücudu ortadan kaldırılmayı hak eder. Bu fitneyi bu
şekilde önlemek müslümanlarm kaçınılmaz görevidir.
İsterse bu fitneyi
çıkarmak isteyen kendilerinin en ileri gelenlerinden olsun.