DEVAM: 13. Nebiin Biri
Diğerine Tercih Edilemez
حَدَّثَنَا
زِيَادُ بْنُ
أَيُّوبَ
حَدَّثَنَا
عَبْدُ
اللَّهِ بْنُ
إِدْرِيسَ
عَنْ مُخْتَارِ
بْنِ
فُلْفُلٍ
يَذْكُرُ
عَنْ أَنَسٍ
قَالَ قَالَ
رَجُلٌ
لِرَسُولِ
اللَّهِ صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
يَا خَيْرَ
الْبَرِيَّةِ
فَقَالَ
رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
ذَاكَ إِبْرَاهِيمُ
Enes'den (şöyle) dediği
rivayet edilmiştir: Bir adam Rasûluilah (s.a.v.)'e: "Ey yarattıkların en hayırlısı" diye
hilabettidi Rasûlullah (s.a.v.) "O, İbrahim'dir" buyurdu.
İzah:
Müslim, fedâil
Gerçeklen Hz. İbrahim,
kendi zamanının ve Hz.Nebiden Önceki tüm devirlerin en hayırlısı olmada
beraber, Hz. Nebiin dünyaya gelmesiyle bu üstünlük ona geçmiştir.
Her ne kadar Hz. İbrahim'in
bazı noktalarda bütün Nebilerden üstü ı olduğu söylenebilirse de genel manada,
yani tüm vasıflar ortaya konduğu zaman üstünlüğün Hz. Muhammed'de olduğu
görülür ki, hakiki üstünlük de budur. Fakat 4670 numaralı hadis-i şerifin
şerhinde de açıkladığınız Hz. Nebi, tevazuundan dolayı kendi üstünlüğünden bahsetmemiştir.