SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

HATEM BAHSİ

<< 4238 >>

DEVAM: 8. Kadınların Altın Kullanması

 

حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ إِسْمَعِيلَ حَدَّثَنَا أَبَانُ بْنُ يَزِيدَ الْعَطَّارُ حَدَّثَنَا يَحْيَى أَنَّ مَحْمُودَ بْنَ عَمْرٍو الْأَنْصَارِيَّ حَدَّثَهُ أَنَّ أَسْمَاءَ بِنْتَ يَزِيدَ حَدَّثَتْهُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ أَيُّمَا امْرَأَةٍ تَقَلَّدَتْ قِلَادَةً مِنْ ذَهَبٍ قُلِّدَتْ فِي عُنُقِهَا مِثْلَهُ مِنْ النَّارِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَأَيُّمَا امْرَأَةٍ جَعَلَتْ فِي أُذُنِهَا خُرْصًا مِنْ ذَهَبٍ جُعِلَ فِي أُذُنِهَا مِثْلُهُ مِنْ النَّارِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ

 

Esma Binti yezid (r.a), Rasûlullah (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir: Altından gerdanlık takınan her bir kadın'ın boynuna kıyamet gününde ateşten bir benzeri takılır. Altın küpe takan her bir kadın'ın kulağına da kıyamet günü bunun bir benzeri takılır.

 

 

İzah:

Nesaî, Zinet

 

Bu hadîsin zahiri de kadınlara altının Caiz olmayışına delalet etmektedir. Ancak bundan önceki ha­dîs de ulemâca tevil edilmiştir.

 

Bu hadisle ilgili olarak Hattabî şunları söylemiş ve bunlar, daha sonra­ki sarihler tarafından da nakledilmiştir: "Bu hadis iki şekilde tevil edilir.

 

1- Bu, İslâm'ın ilk devirlerin de idi Bilahere nesh edildi ve kadınların altınla süslenmeleri mubah kılındı. Sabittir ki Rasûlullah (s.a.v.) bir elinde altın, öbür elinde ipek olduğu halde minbere çıktı ve "Bunlar ümmeti­min erkeklerine haram, kadınlarına helâldir" buyurdu.

 

2- Bu hadîsteki tehdid altının zekatını vermeyenler hakkında varid ol­muştur. Zekâtı verenleri için böyle bir tehdid söz konusu değildir."

 

Hattabî'nin bu söyledikleri, önceki hadiste belirtilen tevillerden ikisi­dir. Diğer iki tevilin de burada düşünülmesi mümkündür.

 

 

SONRAKİ