DEVAM: 137. Devlet
Reisi Uygun Gördüğü Takdirde Bir Gaziye Öldürmüş Olduğu Kafirin Zati Eşyasını
(Selebini) Vermeyebilir At Ve Silah Da Selebten Sayılır
حَدَّثَنَا
أَحْمَدُ
بْنُ
مُحَمَّدِ
بْنِ حَنْبَلٍ
قَالَ
حَدَّثَنَا
الْوَلِيدُ
قَالَ
سَأَلْتُ
ثَوْرًا عَنْ
هَذَا
الْحَدِيثِ
فَحَدَّثَنِي
عَنْ خَالِدِ
بْنِ مَعْدَانَ
عَنْ
جُبَيْرِ
بْنِ
نُفَيْرٍ
عَنْ عَوْفِ بْنِ
مَالِكٍ
الْأَشْجَعِيِّ
نَحْوَهُ
(Musannif)
Ebu Davud dedi ki: Bize Ahmed b. Hanbet (in) haber verdi (ğine göre) el- Velid
(b. Müslim el-Kureşî şöyle) demiştir. : Ben, şu (önceki 2719.) hadisi Sevr (b.
Yezid)'e sordum. ( O da) Bana, Halid b. Ma"den Cübeyr b. Nüfeyr (Cüber ibn
Nüfeyr'in) babası Avf b. Malik el-Eşcaî kanalıyla bu hadisin bir benzerini
nakletti.
İzah:
Bezlü'l-Mechûd müellifi
Şeyh Halil Ahmed'in açıklamasına göre; bu hadisin senedinde Cübeyr b.
Nüfeyr'den sonra geçen "babasından" kelimesi bazı nüshalarda yoktur.
Gerçekten de bu kelimenin bulunmaması gerekir. Çünkü Cübeyr, babasından hiç
hadis rivayet etmemiştir. Esasen bu kelime Sünen-i Ebu Davud'un Mısır nüshasında
ve Ahmed b. Hanbel'in Müsned'inde yoktur. Bu ilave bazı katipler tarafından
yazılmış olsa gerektir.
Bu hadisle ilgili diğer
gerekli açıklamalar, bir önceki hadisin şerhinde geçtiği için burada tekrara
lüzum görmüyoruz.