DEVAM: 13-14. Elbette
(Sözüyle Yapılan Boşama) Hakkında
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ يُونُسَ
النَّسَائِيُّ
أَنَّ عَبْدَ
اللَّهِ بْنَ
الزُّبَيْرِ
حَدَّثَهُمْ
عَنْ
مُحَمَّدِ
بْنِ إِدْرِيسَ
حَدَّثَنِي
عَمِّي
مُحَمَّدُ بْنُ
عَلِيٍّ عَنْ
ابْنِ
السَّائِبِ
عَنْ نَافِعِ
بْنِ عُجَيْرٍ
عَنْ
رُكَانَةَ
بْنِ عَبْدِ
يَزِيدَ عَنْ
النَّبِيِّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
بِهَذَا
الْحَدِيثِ
Şu (önceki 2206.) hadisi
bizzat Rükâne İbn Abdi Yezid de Nebi (s.a.v.)'den rivayet etmiştir.
İzah:
Beyhakî,
es-Sünenü'l-kübrâ, VII, 342.
Bu hadisle bir önceki
hadis arasındaki fark şudur: Bu hadis-i şerifte olayı bizzat hadiseyi yaşamış
olan Rükâne anlattığı halde önceki hadis-i şerifte hâdiseyi anlatan Nâfi b.
Uceyr'di. Binaenaleyh iki hadis arasında başka bir fark olmadığından bir önceki
hadisle ilgili açıklama aynen bu hadis için de geçerlidir.