DEVAM: 48-50. Zinanın
Büyük Günah Olduğu
حَدَّثَنَا
عُبَيْدُ
اللَّهِ بْنُ
مُعَاذٍ
حَدَّثَنَا
مُعْتَمِرٌ
عَنْ أَبِيهِ
وَمَنْ
يُكْرِهُّنَّ
فَإِنَّ
اللَّهَ مِنْ
بَعْدِ
إِكْرَاهِهِنَّ
غَفُورٌ
رَحِيمٌ قَالَ
قَالَ
سَعِيدُ بْنُ
أَبِي
الْحَسَنِ
غَفُورٌ لَهُنَّ
الْمُكْرَهَاتِ
Mu'temir b. Süleyman'ın
babası (Süleyman)'dan; demiştir ki: Sâd b. Ebi'l-Hasen, "Kim onlan (fuhşa)
zorlarsa, şüphesiz (Allah) fuhşa zorlanmalarından sonra (o kadınlara karşı)
bağışlayıcı, esirgeyicidir."[Nur 33] âyet-i kerîmesini, "Allah o,
(fuhşa) zorlanan cariyeleri bağışlayıcıdır" diye açıkladı.
İzah:
Sâid b. Ebi'l-Hasen
Hasen el-Basrî'nin kardeşidir ve Hz.Ali, İbn Abbâs, Ebû Hureyre, Abdurrahman b.
Semûre ve daha pekçok sahâbiden hadîs rivayet etmiş, kendisinden de, kardeşi
Hasen el-Basrî, Katâde ve mevzûmuzu teşkil eden hadîsin râvilerinden Süleyman
et-teymî, Hâlid el-Hazzâ ve İbn Avn gibi kimseler hadîs rivayet etmiştir. Nesâî
ve Ebu Zür'â onun güvenilir bir râvî olduğunu söylemiştir, îbn Hıbbân da onu
es-Sıkat (güvenilir râvîler) arasında zikretmiştir, el-Iclî'ye göre bu zât
tabiînden güvenilir bir râvîdir. Nevevî Takrîb isimli eserinde onun güvenilir
bir râvi olduğunu söylemiştir. Fâris'te hicretin yüzüncü senesinde vefat
etmiştir. Sâid b. Ebi'l-Hasen'e göre Nûr suresinin 33. âyeti dünyalık menfâat
te'mîni için cariyelerini zinaya zorlayan kimselerin bu zinanın günâhını
yükleneceği ifâde edilmektedir. Çünkü cariyeler bu günâhı irâdeleri dışında
işlemişlerdir.