DEVAM: 18-19. Nikah
Akdinde Velinin Lüzumu
حَدَّثَنَا
الْقَعْنَبِيُّ
حَدَّثَنَا ابْنُ
لَهِيعَةَ
عَنْ
جَعْفَرٍ
يَعْنِي ابْنَ
رَبِيعَةَ
عَنْ ابْنِ
شِهَابٍ عَنْ
عُرْوَةَ
عَنْ
عَائِشَةَ
عَنْ النَّبِيِّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ بِمَعْنَاهُ
قَالَ
أَبُو دَاوُد
جَعْفَرٌ
لَمْ يَسْمَعْ
مِنْ
الزُّهْرِيِّ
كَتَبَ
إِلَيْهِ
(Şu Önceki 2083.)
hadisin manası Aişe (r.a.) vasıtasıyla Peygamber (s.a.v.)'den nakledilmiştir.
Ebu Davud dedi ki:
Cafer, Zühri'den (hadis) işitmemiştir. (Fakat Zührt rivayet edilmesine izin
verdiği hadisleri) ona yaz(ıp göndermiş)di.
İzah:
Bir hadisin mana olarak
nakledilmesinin ne demek olduğunu ve bunun hükmünü 2077 no'lu hadisin şerhinde
açıklamış bulunmaktayız.
Usulü hadis
kitaplarında açıklandığı üzere konumuzu teşki leden bu hadiste anlatıldığı gibi
bir hadis şeyhinin hadislerinin bir kısmını talebesine göndermesine mükâtebe
(yazışma) metodu denir. Bu yazışma, o talebe--nin bu hadisleri rivayet etmesine
şeyhin izin verdiği anlamına gelir. Talebe bu metotla aldığı hadisleri rivayet
ederken daha çok falanca bana
yazdı..." deyimini kullanır.