DEVAM: 86.
El-Muhassab'da Konaklamak
حَدَّثَنَا
مُوسَى أَبُو
سَلَمَةَ
حَدَّثَنَا
حَمَّادٌ
عَنْ
حُمَيْدٍ
عَنْ بَكْرِ بْنِ
عَبْدِ
اللَّهِ
وَأَيُّوبَ
عَنْ نَافِعٍ
أَنَّ ابْنَ
عُمَرَ كَانَ
يَهْجَعُ
هَجْعَةً
بِالْبَطْحَاءِ
ثُمَّ
يَدْخُلُ
مَكَّةَ
وَيَزْعُمُ
أَنَّ
رَسُولَ
اللَّهِ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
كَانَ
يَفْعَلُ ذَلِكَ
Nâfi'den rivayet
olunduğuna göre, İbn Ömer (Minâ'dan Mekke'ye dönerken) Bathâ'da birazcık uyur,
sonra Mekke'ye girerdi ve Resûlullâh (s.a.v.)'in de böyle yaptığını söylerdi.
İzah:
Buhârî, hac; Darimî,
menâsik, Ahmed b. Hanbel, II, 28-29, 100, 110, 124.
îbn Ömer (r.a.)
Zilhicce'nin onüçüncü günü minâ'da Cemrelere taş attıktan sonra Mekke'ye
dönerken Bathâ'ya uğrar, yatsı namazından sonra bir süre orada uyur bilahare
Mekke'ye gelirmiş ve Resûl-i Ekrem'in sünnetine uymak için böyle yaptığım
söylermiş. Bu hadis Minâ'dan dönerken gecenin bir kısmım yâ da tümünü Bathâ'da
(Muhassab'da) geçirmenin sünnet olduğunu söyleyen cumhur-ı ulemânın delilidir.
Bu konuda diğer ulemânın görüşleri için 2008 numaralı hadisin şerhine
bakılabilir.