بَاب
فِي
الْمُحْرِمِ
يُظَلَّلُ
34. İhramlı Bir
Kimsenin Gölgelenmesi
حَدَّثَنَا
أَحْمَدُ
بْنُ
حَنْبَلٍ
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ
سَلَمَةَ
عَنْ أَبِي عَبْدِ
الرَّحِيمِ
عَنْ زَيْدِ
بْنِ أَبِي أُنَيْسَةَ
عَنْ يَحْيَى
بْنِ حُصَيْنٍ
عَنْ أُمِّ
الْحُصَيْنِ
حَدَّثَتْهُ
قَالَتْ
حَجَجْنَا
مَعَ
النَّبِيِّ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
حَجَّةَ
الْوَدَاعِ
فَرَأَيْتُ
أُسَامَةَ
وَبِلَالًا وَأَحَدُهُمَا
آخِذٌ
بِخِطَامِ
نَاقَةِ النَّبِيِّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
وَالْآخَرُ
رَافِعٌ
ثَوْبَهُ
لِيَسْتُرَهُ
مِنْ
الْحَرِّ حَتَّى
رَمَى
جَمْرَةَ
الْعَقَبَةِ
Ümmu'l-Husayn'dan;
demiştir ki: Veda Haccında Peygamber
(S.A.V.) ile birlikte haccettik, de Usâme ile Bilâl'i gördük. Biri Nebi
(S.A.V.)'in devesinin yularını tutuyor, diğeri de elbisesini kaldırarak O'nu
sıcaktan koruyordu. Böylece cemre-i akabe'de (taşları) attı.
Diğer tahric: Müslim,
hac; Nesâî, İydeyn; Ahmed b. Hanbel V, 417; VI, 402.