بَاب
الْمُحْرِمِ
يَحْتَجِمُ
35. İhramlı'nın Kan
Aldırması
حَدَّثَنَا
أَحْمَدُ
بْنُ
حَنْبَلٍ
حَدَّثَنَا
سُفْيَانُ
عَنْ عَمْرِو
بْنِ دِينَارٍ
عَنْ عَطَاءٍ
وَطَاوُسٍ
عَنْ ابْنِ
عَبَّاسٍ
أَنَّ
النَّبِيَّ
صَلَّى
اللَّهُ عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
احْتَجَمَ
وَهُوَ
مُحْرِمٌ
İbn Abbas'dan rivayet
edildiğine göre, Nebi Sallallahu Aleyhi ve Sellem ihramlı iken kan aldırmıştır.
Diğer tahric: Buharî, cezau's-sayd, savm; Müslim, hac;
Tirmm, hac, savmöO; Nesaî, hac; İbn Mace, siyanı, menasik; Darİmî, menasik;
Muvatta', hac; Ahmed b. Hanbel, I, 215, 221, 222, 236, 244, 248, 249, 250, 258,
260, 280, 283, 286, 292, 299, 305, 306, 315, 333, 344, 346, 351, 372, 374; III,
164, 267,305,357,363,382.
AÇIKLAMA:
Bu hadis-i şerif
Rasûlallah (S.A.V.)'m ihramlı iken kan aldırdığını ifade etmektedir. Müslim'in
rivayetinde bu hadisenin Mekke yolunda vukua geldiği kaydedilirken îbn Adiyy'in
tahric ettiği İbn Ömer hadisinde Rasûlallah (S.A.V.)'m kan aldırırken oruçlu
olduğu ve haccamın ücretini verdiği ifade edilmektedir. Buharî'nin rivayetinde
ise, olayın "Lahy-ı cemel" denilen yerde geçtiği kaydediliyor. Burası
Mekke ile Medine arasında olup, Medine'ye daha yakındır.
Hadisin Müslim'deki
rivayetinde başının ortasından, el-Muvatta'daki rivayetinde ise, başının
üzerinden kan aldırdığı ve bir başka hadiste de bunun uyuklamaya, baş ve diş
ağrılarına şifa olduğu bildirilmektedir.