DEVAM: 1. (Günlük
Nafileler)
حَدَّثَنَا
مُسَدَّدٌ
حَدَّثَنَا
يَحْيَى عَنْ
شُعْبَةَ
عَنْ
إِبْرَاهِيمَ
بْنِ مُحَمَّدِ
بْنِ
الْمُنْتَشِرِ
عَنْ أَبِيهِ عَنْ
عَائِشَةَ
أَنَّ النَّبِيَّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
كَانَ لَا
يَدَعُ
أَرْبَعًا
قَبْلَ الظُّهْرَ
وَرَكْعَتَيْنِ
قَبْلَ
صَلَاةِ الْغَدَاةِ
Âişe (r.anhâ)'dan;
demiştir ki: Nebi (s.a.v.) öğle namazından önceki dört (rekat)'la sabah
namazından önceki iki rekatı terk etmezdi.
İzah:
Buhari, teheccüd;
Nesai, kıyamu'l-leyl
Bu hadis-i şerif sabah
namazından önce kılınan iki rekat sünnet ile öğle namazından önce kılınan dört
rekat sünnetin müekked sünnet olduklarım ve öğleden önce kılınan revâtib
sünnetin dört rekat olduğunu söyleyen cumhûr-ı ulemânın delilidir. İmam
Mâlik'in meşhur olan görüşüne göre ise, farz namazlara bağlı olarak kılınan
belli bir sünnet yoktur. Farz ile nafilenin karışmaması için nafilelere mahsus
bir zaman tayin edilmemiştir. İnsan istediği zamanda dilediği kadar nafile
namaz kılabilir. Bu mevzu ile ilgili mezhep İmamlarının görüşleri ve delilleri
bir önceki hadisin açıklamasında geçmiştir.