DEVAM: 1. Yolcu Namazı
حَدَّثَنَا
أَحْمَدُ
بْنُ
حَنْبَلٍ
حَدَّثَنَا
عَبْدُ
الرَّزَّاقِ
وَمُحَمَّدُ
بْنُ بَكْرٍ
قَالَا
أَخْبَرَنَا
ابْنُ جُرَيْجٍ
سَمِعْتُ
عَبْدَ
اللَّهِ بْنَ
أَبِي عَمَّارٍ
يُحَدِّثُ
فَذَكَرَهُ
نَحْوَهُ
قَالَ أَبُو دَاوُد
رَوَاهُ
أَبُو
عَاصِمٍ
وَحَمَّادُ بْنُ
مَسْعَدَةَ
كَمَا
رَوَاهُ
ابْنُ بَكْرٍ
İbn Cüreyc, "Ben
Abdullah b. Ebî Ammâr'ı (şöyle) derken duydum" dedi ve şu (bir önceki:
1199.) hadisi nakletti.
Ebû Dâvûd dedi ki: Bu
hadisi Ebû Âsım'la Hammâd b. Mesâde'de aynen İbn Bekr'in naklettiği gibi
rivayet ettiler.
Açıklama
Bu hadisle ilgili
açıklama (1199) numaralı hadisin açıklamasında geçmiştir. Ancak burada Müellif
Ebû Davud'un taliki ile ilgili olarak şunları ilâve etmek mümkündür:
Müellif Ebû Dâvud bu
tâlikiyle Muhammed b. Bekr'in bu hadisi rivayet ederken dayandığı senedin 1199
numaralı hadisi nakleden Yahya el-Kattân'ın dayandığı senedden daha kuvvetli
olduğunu söylemişse de Müslim, Nesâî ve İbn Mâce'nin senedleri Yahya
el-Kattân'ın senedine uygun düşmektedir. Bu bakımdan Muhammed b. Bekr'in
rivayetini tercih için yeterli bir sebeb yoktur.