DEVAM: 9. Namaz
Vakitlerini Muhafaza
حَدَّثَنَا
حَيْوَةُ
بْنُ
شُرَيْحٍ
الْمِصْرِيُّ
حَدَّثَنَا
بَقِيَّةُ
عَنْ ضُبَارَةَ
بْنِ عَبْدِ
اللَّهِ بْنِ
أَبِي سُلَيْكٍ
الْأَلْهَانِيِّ
أَخْبَرَنِي
ابْنُ نَافِعٍ
عَنْ ابْنِ
شِهَابٍ
الزُّهْرِيِّ
قَالَ قَالَ
سَعِيدُ بْنُ
الْمُسَيِّبِ
إِنَّ أَبَا
قَتَادَةَ
بْنَ
رِبْعِيٍّ
أَخْبَرَهُ
قَالَ قَالَ
رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
قَالَ
اللَّهُ تَعَالَى
إِنِّي
فَرَضْتُ
عَلَى
أُمَّتِكَ
خَمْسَ
صَلَوَاتٍ
وَعَهِدْتُ
عِنْدِي
عَهْدًا
أَنَّهُ مَنْ
جَاءَ
يُحَافِظُ
عَلَيْهِنَّ
لِوَقْتِهِنَّ
أَدْخَلْتُهُ
الْجَنَّةَ
وَمَنْ لَمْ
يُحَافِظْ
عَلَيْهِنَّ
فَلَا عَهْدَ
لَهُ عِنْدِي
Ebu Katade bin Rib'i
(veya Rab'i) (ra.) "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in "Allah
(azze ve celle) şöyle buyurdu" dediğini haber vermiştir: "Ben ümmetin
üzerine beş (vakit) namazı farz kıldım ve onları tam vakitlerinde kılarak
geleni, cennete koyacağıma katımda ahdettim. Ama kim o namazlara devam etmezse
benim katımda onun için herhangi bir ahd yoktur" buyurdu.
Diğer tahric: İbni
Mace, ikame
AÇIKLAMA: Görüldüğü üzere Hadis,
lafzı Resulullah'tan, manası Cenab-ı Allah'dan gelen kudsi bir Hadistir.
Hadiste
zikredilen "ahd'den maksat, "va'd"dır. Anlaşılıyor ki Cenab-ı
Allah beş vakit namaza devam edeni cennete koyacağını va'detmekte, bunlara
devam etmeyen için böyle bir va'dinin olmadığını ifade buyurmaktadır. Bazıları,
Tirmizi'nin Bureyde'den rivayet ettiği,"Bizimle onlar arasındaki ahd
namazdır. Kim onu terkederse kafir olmuştur” Hadisine dayanarak, namazı terk
eden kimsenin cennete giremeyeceğini söylemişlerdir. Fakat cumhur bu Hadisi,
namazı inkar ederek terketmeye hamletmişlerdir.
Bazı Hükümler
1.
Farz namazların adedi beştir.
2.
Bu namazları vakitlerinde eda eden kimse cennete girmeye hak kazanmıştır.
3.
Namazları terk edenler, büyük tehlike içerisindedirler.
Mahir:
Kişi ibadeti ile cennet'i hak edemez, ancak bu ibadeti ile cenneti ve mağfireti
umabilir. Gereği gibi yapılan ibadet Allahu Teala'nın bildirmesi ile cennet'e götürür.
Zira kişi hak etmese de Allah merhameti ile ona bu lutfu belli şartlarla
vereceğini va'd etmiştir. Allah'a kulluğun en önemli fiili göstergesi olan
namazı eda etmeyen kişi hangi akli, zanni yada nakli delil ile affını umacak
kadar rahat hareket edebilir? Allah her şey'in sahibidir, O'na muhalefet edecek
bir varlık yoktur. O dilerse affeder. Bununla beraber kuralları koyan da O'dur.
Artık dileyen Kendisine itaat etmediği Rabb'inden öağfiret umar. Şu da
ilginçtir ki; Allah'ın affına güvendiğini söyleyen kişi bu sözünde samimi ise
bu iman ona nasıl olur da namaz kıldırmaz.
Allah
dilediğini affeder, dilediğini de ateşe sokar. Biz sadece O'na kulluğumuzu
sürekli bir şekilde beyan ederiz ki umudumuz olsun. Allah namazı herkes'e nasib
etmez, namaz'a devam etmek zor'dur, Allah'tan korkan mu'minler hariç. Allah
mülkünde eksiksiz ve sınırsız bir şekilde hakimdir. Tüm kainat, tüm canlı ve
camsızlar, zaman, mekan ve kavramlar, önce ve sonra; her şey Allahu Azimu'ş-Şan
Azze ve Celle ve A'la ya aittir. O dilediğini yapar, dilediğini yapmaz.
Dilemesi dışında bir şey olmaz.!!!