DEVAM: 7. Yatsı
Namazının Vakti
حَدَّثَنَا
عَمْرُو بْنُ
عُثْمَانَ
الْحِمْصِيُّ
حَدَّثَنَا
أَبِي
حَدَّثَنَا
حَرِيزٌ عَنْ
رَاشِدِ بْنِ
سَعْدٍ عَنْ
عَاصِمِ بْنِ
حُمَيْدٍ
السَّكُونِيِّ
أَنَّهُ سَمِعَ
مُعَاذَ بْنَ
جَبَلٍ
يَقُولُ
أَبْقَيْنَا النَّبِيَّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
فِي صَلَاةِ
الْعَتَمَةِ
فَأَخَّرَ حَتَّى
ظَنَّ
الظَّانُّ
أَنَّهُ
لَيْسَ بِخَارِجٍ
وَالْقَائِلُ
مِنَّا
يَقُولُ صَلَّى
فَإِنَّا
لَكَذَلِكَ
حَتَّى
خَرَجَ النَّبِيُّ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
فَقَالُوا
لَهُ كَمَا
قَالُوا
فَقَالَ
لَهُمْ
أَعْتِمُوا
بِهَذِهِ
الصَّلَاةِ
فَإِنَّكُمْ
قَدْ فُضِّلْتُمْ
بِهَا عَلَى
سَائِرِ
الْأُمَمِ
وَلَمْ
تُصَلِّهَا
أُمَّةٌ
قَبْلَكُمْ
Muaz bin Cebel (r.a.)
şöyle demiştir: (Bir gün) yatsı namazında Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem)'i bekledik. O kadar gecikti ki bizden kimi onun hiç (Mescid'e)
çıkmayacağını zannetti. Kimi de o namazını kılmıştır, diyordu. Biz bu halde
iken Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) (Mescid'e) çıkageldi. (Ashab) önceki
söylediklerini ona da söylediler. Bunun üzerine Resulullah (Sallallahu aleyhi
ve Sellem); "Bu namazı geciktiriniz, çünkü siz bununla diğer ümmetlere
üstün kılındınız. Sizden önce onu hiç bir ümmet kılmadı" buyurdu.
Kutûb-i Sitte
müelliflerinden sadece Ebu Davud rivayet etmiştir.
AÇIKLAMA: Metindeki (......)
cümlesi, bazı nüshalarda sülasiden şeklindedir. Ancak mana bakımından bir
farklılık yoktur.
Görüldüğü
gibi, bu Hadis de yatsı namazını geciktirmeyi tavsiye etmekte ve mü'minlerin bu
namazla diğer ümmetlere üstün kılındığını beyan etmektedir. Bu konuda,
tafsilat, namaz vakitleriyle ilgili babın başında verilmiştir.
Mahir:
Sabah namazı; Adem (a.s.), Öğle namazı; İbrahim (a.s.), İkindi namazı; Üzeyir
(a.s.), Akşam namazı; Davud (a.s.), Yatsı namazı ise Muhammed (s.a.v.)
zamanında farz kılındı. Doğruyu Allah bilir.
Bazı Hükümler
1.
İman, namazın ilk vaktinde camiye gelmemişse, onun gelmesini beklemek meşrudur.
2.
Yatsı namazını geciktirmek efdaldır.
3.
Allahu Teala müslümanları bazı ibadetlerle diğer ümmetlere üstün kılmıştır.