DEVAM: 143-144. Rüku'
Ve Secdede Belini Düz Tutmayan'ın Namazı
حَدَّثَنَا
زُهَيْرُ
بْنُ حَرْبٍ
حَدَّثَنَا
جَرِيرٌ عَنْ
عَطَاءِ بْنِ
السَّائِبِ عَنْ
سَالِمٍ
الْبَرَّادِ
قَالَ
أَتَيْنَا
عُقْبَةَ بْنَ
عَمْرٍو
الْأَنْصَارِيَّ
أَبَا مَسْعُودٍ
فَقُلْنَا
لَهُ
حَدِّثْنَا
عَنْ صَلَاةِ
رَسُولِ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
فَقَامَ
بَيْنَ
أَيْدِينَا فِي
الْمَسْجِدِ
فَكَبَّرَ
فَلَمَّا
رَكَعَ
وَضَعَ
يَدَيْهِ
عَلَى
رُكْبَتَيْهِ
وَجَعَلَ
أَصَابِعَهُ أَسْفَلَ
مِنْ ذَلِكَ
وَجَافَى
بَيْنَ مِرْفَقَيْهِ
حَتَّى
اسْتَقَرَّ
كُلُّ شَيْءٍ
مِنْهُ ثُمَّ
قَالَ سَمِعَ
اللَّهُ
لِمَنْ
حَمِدَهُ
فَقَامَ
حَتَّى
اسْتَقَرَّ
كُلُّ شَيْءٍ
مِنْهُ ثُمَّ
كَبَّرَ
وَسَجَدَ وَوَضَعَ
كَفَّيْهِ
عَلَى
الْأَرْضِ
ثُمَّ جَافَى
بَيْنَ مِرْفَقَيْهِ
حَتَّى
اسْتَقَرَّ
كُلُّ شَيْءٍ
مِنْهُ ثُمَّ
رَفَعَ
رَأْسَهُ
فَجَلَسَ
حَتَّى
اسْتَقَرَّ
كُلُّ شَيْءٍ
مِنْهُ فَفَعَلَ
مِثْلَ
ذَلِكَ
أَيْضًا
ثُمَّ صَلَّى
أَرْبَعَ
رَكَعَاتٍ
مِثْلَ
هَذِهِ الرَّكْعَةِ
فَصَلَّى
صَلَاتَهُ
ثُمَّ قَالَ هَكَذَا
رَأَيْنَا
رَسُولَ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
يُصَلِّي
Salim el-Berrad'dan;
demiştir ki: Ebu Mes'ud Ukbe b. Amr el-Ensarî nin yanına vardık ve; "Bize
Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in namazından bahset” dedik. Bunun
üzerine ayağa kalkıp mescidde önümüzde durdu ve tekbir getirdi. Daha sonra rüku'a
varınca, avuçlarını dizlerinin üzerine parmaklarım da diz kapaklarından aşağıya
yerleştirdi ve (yanlarıyla) dirseklerinin arasını açık tuttu. Bütün organları
yatışıncaya kadar (öylece rüku'da kaldı). Sonra, "semiallahu allahü limen
hamideh" deyip ayağa kalktı. Her bir organı yatışıncaya kadar (kavmede
kaldı), sonra tekbir getirip secdeye gitti ve avuçlarını yere koydu.
(Yanlarıyla) dirseklerinin arasını açık tuttu. Her organı yatışıncaya kadar
(secdede kaldı), sonra başını secdeden kaldırıp oturdu, bütün organları
yatışıncaya kadar (bekledi. İkinci secdeye) aynı şekilde yaptı. Sonra (birinci
rekatla beraber) bu şekilde dört rekat namaz kılıp namazını tamamladı. Sonra
"İşte ben Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) namaz kılarken böyle
gördüm" dedi.
Diğer tahric: Nesaî,
tatbik; Ahmed b. Hanbel, IV – 342.
AÇIKLAMA:
Bu hadisle ilgili
hükümler 856 ve 861 numaralı hadislerin açıklamasında geçtiği için burada
tekrara lüzum görmüyoruz.