SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

SALAT BAHSİ

<< 809 >>

DEVAM: 126-127 Öğle-İkindi Namazlarında Kıraatin Mikdarı

 

حَدَّثَنَا زِيَادُ بْنُ أَيُّوبَ حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ أَخْبَرَنَا حُصَيْنٌ عَنْ عِكْرِمَةَ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ لَا أَدْرِي أَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقْرَأُ فِي الظُّهْرِ وَالْعَصْرِ أَمْ لَا

 

İbn Abbas'dan; demiştir ki: Ben Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in öğle ve ikindi namazlarında (Kur'an) okur muydu, okumaz mıydı bilemiyorum.

 

 

AÇIKLAMA:     Bundan önceki Resul-i Ekrem (s.a.v.)'in öğle ve ikindi namazlarında hiç Kur'an okumadığını kesinlikle ifade eden İbn Abbas hadisiyle, yine İbn Abbas'dan rivayet edilen bu hadis, arasında her han­gi bir çelişki yoktur. Çünkü Hz. İbn Abbas'ın başlangıçta Resul-i Ekrem (s.a.v.)'in öğle ve ikindi namazlarında Kur'an okumadığına kesinlikle inandı­ğı halde, sonradan Nebi (s.a.v.)'in iki vakitte Kur'an okuduğunu söyle­yen sahabîleri dinleyince bu kuvvetli kanaatinin sarsılmış olması ve neticede bu iki vakitte Resul-i Ekrem (s.a.v.)'in Kur'an okuyup okumadığı hakkında kesin birşey söyleyemeyeceğini ifade etmiş olması mümkündür. Hatta daha sonraları Resul-i Ekrem'in bu iki vakitte Kuran okuduğuna dair sahabîlerden işittiği rivayetler tevatür derecesine erişince, bu iki vakitte Kur'an oku­nacağına kesinlikle inandığı söylenir.[Menhel, V, 233.]