DEVAM: 102. Aybaşı
Halindeki Kadınla Yemek Yeme Ve Bir Arada Bulunma
حَدَّثَنَا
مُسَدَّدٌ
حَدَّثَنَا
عَبْدُ اللَّهِ
بْنُ دَاوُدَ
عَنْ
مِسْعَرٍ
عَنْ الْمِقْدَامِ
بْنِ
شُرَيْحٍ
عَنْ أَبِيهِ
عَنْ عَائِشَةَ
قَالَتْ
كُنْتُ
أَتَعَرَّقُ
الْعَظْمَ
وَأَنَا
حَائِضٌ
فَأُعْطِيهِ
النَّبِيَّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ فَيَضَعُ
فَمَهُ فِي
الْمَوْضِعِ
الَّذِي فِيهِ
وَضَعْتُهُ
وَأَشْرَبُ
الشَّرَابَ فَأُنَاوِلُهُ
فَيَضَعُ
فَمَهُ فِي
الْمَوْضِعِ
الَّذِي
كُنْتُ
أَشْرَبُ
مِنْهُ
Aişe (r.anha)'dan şöyle
demiştir; "Ben hayızlı iken kemiğin üzerindeki eti ısırıp Nebi (sallallahu
aleyhi ve sellem)'e verirdim; O da ağzını benim (ağzımı) koyduğum yere koyar
(ısırır)dı. Bir şey içerken de Resulullah (sallellahu aleyhi ve sellem)'e
verirdim. O da (içerken) ağzını, benim (ağzımı koyup) içtiğim yere
koyardı."
Diğer tahric: Müslim,
hayz; Nesai, tahare; miyah; İbn Mace, tahare; Ahmed b. Hanbel, VI. 127, 210.
AÇIKLAMA: Ark: Üzerinde et
artığı kalmış kemiktir. Bazılarına göre
bir miktar ettir. Halil b. Ahmed'e göre "ark", etsiz kemiktir.
(.....) "kemiğin etlerini sıyırırdım" manasındadır.
Hadis
hayızlı kadının artığının ve bedeninin temiz olduğuna delildir. Bazıları, Ebu
Yusuf'a göre hayızlı kadının bedeninin necis olduğunu söylemişlerse de bu
rivayet yanlıştır.
Yahudilerin
yaptığı gibi kadınları terketmek değil, onlarla beraber olmak, yemek, içmek,
şaka yapmak gibi hareketlerde bulunmak gerektiğinin ifadesi vardır.
Nitekim
aynı Hadisi değişik lafızlarla Beyhaki şöyle nakletmektedir: Sahabelerden biri
Hz. Aişe'ye: "Sen hayızlı iken Resulullah sana yaklaşır mı?" diye
sorduğunda, Hz. Aişe:
"Evet
ben o halde iken Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) bana: "Ebu
Bekrin kızı peştemalını üzerine (yani göbekle diz kapağı arasına),al"
diyerek benimle uzun zaman ilgilenirdi. Sahabe Hz. Aişe'ye: "O halde iken
seninle yer miydi?" diye sorduğunda Hz, Aişe:
"Üzerinde
et olan kemiği bdna uzatır ben de onu ısırırdım. Onu benden alarak ısırdığım
yerden ısırarak yerdi." Peki, senin içtiğin kabtan da içer miydi? diye
sorduklarında da Hz. Aişe:
"Evet,
Resulullah su kabını bana uzatırdı, ben ondan içerdim, daha sonra benden alır
ağzımı koyduğum yere koyarak Resulullah da içerdi."
Resulullah
(sallallahu aleyhi ve sellem)'in eşlerine aybaşı hallerinde bulundukları
zamanda da, sair zamanlardan farklı bir harekette bulunmadığı görülmektedir.