باب: فضل من
ترك الفواحش.
19. ÇİRKİNLİĞİ APAÇIK OLAN GÜNAHLARı TERK ETMENİN FAZİLETİ
حدثنا محمد
بن سلام:
أخبرنا عبد
الله، عن عبيد
الله بن عمر،
عن خبيب بن
عبد الرحمن،
عن حفص بن
عاصم، عن أبي
هريرة،
عن
النبي صلى
الله عليه
وسلم قال:
(سبعة يظلهم
الله يوم
القيامة في ظله
يوم لا ظل إلا
ظله: إمام
عادل، وشاب
نشأ في عبادة
الله، ورجل
ذكر الله في
خلاء ففاضت
عيناه، ورجل
قلبه معلق في
المسجد،
ورجلان تحابا
في الله، ورجل
دعته امرأة
ذات منصب
وجمال إلى نفسها
فقال: إني
أخاف الله،
ورجل تصدق
بصدقة
فأخفاها حتى
لا تعلم شماله
ما صنعت يمينه).
[-6806-] Hafs b. Asım'ın Ebu Hureyre'den nakline göre
Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurmuştur:
"Yedi kimseyi Allah kendi gölgesinden başka hiçbir gölgenin
olmadığı kıyamet gününde kendi gölgesi altında gölgelendirecektir. Adil devlet
başkanı, Allah'a ibadet içinde yetişen genç, tenha bir yerde Allah'ı anıp da
gözleri yaş akıtan kimse, kalbi mescidlere bağlı olan kimse, Allah yolunda
birbirini seven iki kimse, mevki ve güzellik sahibi olan bir kadın kendisini
nefsini tatmine çağırdığı zaman 'Ben Allah'tan korkarım' diyen erkek, bir
sadaka verdiğinde bunu sol eli, sağ elinin yaptığı işi bilmeyecek kadar gizli
olarak veren kimse."
حدثنا محمد
بن أبي بكر:
حدثنا عمر بن
علي. وحدثني
خليفة: حدثنا
عمر بن علي:
حدثنا أبو
حازم، عن سهل
بن سعد الساعدي:
قال
النبي صلى
الله عليه
وسلم: (من
توكَّل لي ما
بين رجليه وما
بين لحييه
توكَّلت له
بالجنة).
[-6807-] Sehl b. Sa'd es-Saidl'nin nakline göre Nebi
Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurmuştur:
"Kim bana iki bacağı arasındaki ile iki çene kemiği
arasındakini günahtan korumayı garanti ederse, ben de o kimseye cenneti garanti
ederim."
Fethu'l-Bari Açıklaması:
Yukarıdaki hadiste çirkinlik anlamına kullanılan
"fevahiş", "fahişe" kelimesinin çoğuludur. Fahişe -gerek
mı, gerek söz- çok çirkin olan günahlardır. "elFahşa" ve
"el-fuhş" kelimeleri de aynı anlamadır. "el-kelamu'l-fahiş"
deyimi bu kökten türemedir. Genellikle zinaya "fahişe" denir. Nitekim
Allahu Teala "velCi takrabu'z-zina innehu kCine fahişe= zinaya
yaklaşmayın. Zira o, birhayasızlıktır ve çok kötü bir yoldur"(İsra 32)
ayetinde kelimeyi bu manada kullanmıştır.
İmam Buhari daha sonra bu konuda iki hadise yer vermiştir.
Bunlardan birisi YüceAllah'ın kendi gölgesi altında gölgelendirecek olduğu yedi
kişi hakkındaki Ebu Hureyre hadisidir. Bu hadiste konumuzia ilgili olan kısım
"Mevki ve güzellik sahibi olan bir kadın kendisini nefsini tatmin etmeye
çağırdığı zaman 'ben Allah'tan korkarım' diyen erkek" cümlesidir. Bu
hadisin açıklaması Zekat bölümünde daha önce geniş şekilde yapılmıştı.
Hadiste geçen "tevekkele li" ifadesi "bana
tekeffül etti, garanti etti" demektir. ".J lo = iki bacağı arasındaki" den maksat
cinselorgandır. "...... " sakal bitimi anlamına olup, iki çene
demektir. Bundan maksat dildir. Bazıları konuşmadır demişlerdir. İmam Buhari
Rikak bölümünde bu hadise "Dilini muhafaza" başlığını atmıştı.
Hadisin geniş bir açıklaması orada geçmişti.