DEVAM: 25. İSLAM DÖNEMİNDE NÜBUVVET ALAMETLERİ
حدثنا أبو
معمر: حدثنا
عبد الوارث:
حدثنا عبد العزيز،
عن أنس رضي
الله عنه قال:
كان
رجل نصرانيا
فأسلم، وقرأ
البقرة وآل
عمران، فكان
يكتب للنبي
صلى الله
عليه وسلم،
فعاد نصرانيا،
فكان يقول: ما
يدري محمد إلا
ما كتبت له،
فأماته الله
فدفنوه،
فأصبح وقد
لفظته الأرض،
فقالوا: هذا
فعل محمد
وأصحابه لما
هرب منهم،
نبشوا عن
صاحبنا
فألقوه،
فحفروا له
فأعمقوا،
فأصبح وقد
لفظته الأرض،
فقالوا: هذا
فعل محمد
وأصحابه،
نبشوا عن
صاحبنا لما
هرب منهم
فألقوه،
فحفروا له
وأعمقوا له في
الأرض ما استطاعوا،
فأصبح وقد
لفظته الأرض،
فعلموا: أنه
ليس من الناس
فألقوه.
[-3617-] Enes r.a. dedi ki:
"Hristiyan bir adam vardı. Müslüman oldu ve Bakara suresi ile Ali İmran
suresini okudu (öğrendi)." Nebi Sallallahu Aleyhi ve Sellem'e de katiplik
yapardı. Bir hristiyanın hasta ziyaretinde bulundu. Şöyle derdi: Muhammed,
benim ona yazdıklarımdan başka bir şey bilmiyor.
Daha sonra Allah onu
öldürdü. Onu defnettiler. Sabah olduğunda yer onu dışarı atmıştı. (Yakınları):
Bu Muhammed'in ve arkadaşlarının işidir. Onlardan kaçınca (dinlerini terk
edince) bizim arkadaşımızın kabrini açtılar ve onu dışarıda bıraktılar deyip,
ona daha derin bir mezar kazdılar. Sabah olunca yine yer onu dışarı atmıştı.
Yine:
Bu Muhammed'in ve
arkadaşlarının işidir. O, onlardan kaçınca arkadaşımızın kabrini açtılar ve onu
kabrin dışına bıraktılar deyip, ona bir daha mezar kazdılar ve güçleri yettiği
kadarıyla yeri derinleştirdiler. Sabah olunca yine yer onu dışarı atmıştı. Böylece
bu işin insanlar tarafından yapılmadığını anladılar ve onu bu haliyle
bıraktılar."
AÇIKLAMA: Bu
babtaki 38. (3616.) hadis İbn Abbas'ın sıtmaya yakalanmış bedevi arabın kıssası
ile alakalı olan hadistir. Bedevi: O, oldukça yaşlı birisi üzerine kaynayıp
coşan bir hummadır, demişti. Bu hadise dair açıklamalar ileride Tıb bölümünde
gelecektir. Bu hadisin bu başlık altında zikredilmesi şöyle açıklanır. Bunun
bazı rivayet yollarında Nübüvvetin Alametleri bahsinde zikredilmesini
gerektiren bir fazlalık bulunmaktadır. Bu haliyle Taberani ve başkaları,
Abdurrahman'ın babası Şurahbil yoluyla rivayet etmişlerdir. O da hadisi İbn
Abbas'ın rivayetine benzer bir şekilde zikrettikten sonra sonunda şunları
söylemektedir: "Bunun üzerine Nebi s.a.v. şöyle buyurdu: Madem bunu kabul
etmiyorsun, durum dediğin gibi olsun, Allah'ın kazası (takdiri) de olacaktır.
Ertesi günü akşama varmadan vefat etti." İşte bu fazlalık ile bu hadisin
bu başlık altında yer almasının sebebi de açığa çıkmış olmaktadır.