SAHİH-İ BUHARİ

Bablar - Konular - Numaralar

EBVABU’L-AMELİ Fİ’S-SALAT

<< 614 >>

باب: الخصر في الصلاة.

17. Namazda Elleri Böğre Koymak

 

حدثنا أبو النعمان: حدثنا حماد، عن أيوب، عن محمد، عن أبي هريرة رضي الله عنه قال:

 نهي عن الخصر في الصلاة. وقال هشام وأبو هلال، عن ابن سيرين، عن أبي هريرة، عن النبي صلى الله عليه وسلم.

 

[-1219-] Ebû Hureyre r.a.'den rivayet edildiğine göre namazda elleri böğre koymak yasaklandı.

 

Tekrar: 1220.

 

 

حدثنا عمرو بن علي: حدثنا يحيى: حدثنا هشام: حدثنا محمد،   عن أبي هريرة رضي الله عنه قال: نهي أن يصلي الرجل مختصرا.

 

[-1220-] Ebu Hureyre r.a. şöyle demiştir: Kişi'nin ellerini böğrüne koyarak namaz kılması yasaklandı.

 

 

AÇIKLAMA:     Bu konuda, namazda elleri böğre koymanın hükmü belirtilmektedir. Namazda elleri böğre koymanın yasaklanmasının hikmeti konusunda farklı görüşler ileri sürülmüştür. (Bunların bir kısmı şöyledir): İbn Ebî Şeybe'nin Humeyd İbn Hilal yolu ile mevkuf olarak rivayet ettiği hadise göre İblis yeryüzü­ne elleri böğründe indirilmiştir. İşte bu sebeple namaz kılarken elleri böğre koy­mak yasaklanmıştır.

 

Yahudiler bunu çokça yaptıklarından onlara benzemek çirkin görüldüğü için bu yasaklanmıştır. Bunu Buharî Hz. Aişe'den rivayet etmektedir. İbn Ebî Şeybe bunu Yahudiler'in namazda iken yaptıklarını rivayet eder. Onun diğer bir rivaye­tinde ise, "Yahudiler'e benzemeyin" denilmektedir.

 

Cehennemlikler böyle yaparak rahatladıkları için bu yasaklanmıştır. Bunu İbn Ebî Şeybe, Mücahid'den şu şekilde rivayet etmiştir: "Elleri böğre koymak cehennemliklerin istirahatidir."

 

Bu, şiir okuyan kişinin şiir okurken yaptığı hareket olduğundan yasaklan­mıştır. Bunu Said İbn Mansur, Kays İbn Abbad aracılığıyla hasen bir senetle ri­vayet etmiştir.

 

Bu, musibete uğrayanların yaptığı bir hareket olduğundan yasaklanmıştır. Bu görüşü Hattabî nakletmektedir.

 

Bu görüşler arasında bir çelişki bulunmamakla birlikte, Hz. aişe'nin sözü bu konuda ileri sürülen görüşlerin en üstünüdür.

 

 

SONRAKİ