DEVAM: 7. Münâvele Ve İlim Ehlinin İlmi Yazarak Farklı Bölgelere
Göndermesi Konusunda Zikredilenler
حدثما
محمد بن مقاتل
أبو الحسن:
أخبرنا عبد الله
قال: أخبرنا
شعبة، عن
قتادة، عن أنس
بن مالك قال:
كتب
النبي صلى
الله عليه
وسلم كتابا -
أو أراد أن
يكتب - فقيل له:
إنهم لا
يقرؤون كتابا
إلا مختوما،
فاتخذ خاتما
من فضة، نقشه:
محمد رسول الله،
كأني أنظر إلى
بياضه في يده.
فقلت لقتادة: من
قال نقشه محمد
رسول الله؟
قال: أنس.
[-65-] Enes İbn Mâlik r.a.'in şöyle dediği rivayet edilmiştir: Nebi
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) bir mektup yazdırdı (yahut yazdırmak istedi). Ona
"Onlar (mektubun gönderildiği kişiler) mühürsüz mektubu okumazlar"
denildi. Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) de üzerinde "Muhammedün
Resulullah" yazılı bulunan gümüşten bir yüzük edindi. Ben onun elinde
gümüşün beyazlığını görür gibiyim.
(Hadisi rivayet eden kişi diyor ki:) Katade'ye sordum: "Bu
yüzüğün nakşının Muhammedün resûlullah olduğunu kim söyledi?", Katade
"Enes söyledi" dedi.
Tekrar: 2938, 5870, 5872, 5874, 5875, 5877, 7162
Diğer tahric: Tirmizi Edeb; Müslim, Libas
AÇIKLAMA: Hadisin Arapça
metninde Nebi s.a.v. mektup yazdı denilmekte ise de bunun Nebi s.a.v.'e izafe
edilmesi mecazendir. Burada Nebi s.a.v.'in
mektubu katibe yazdırdığı kasdedilmektedir.
Mühürsüz mektup okumazlar": Bu ifade hadisin bu başlık
altında yer almasının sebebini göstermektedir. Mükatebe ile amel edilmesinin
şartı, değiştirilmediğinden emin olmak için mühürlenmesidir. Ancak mektubu
taşıyan kişi adil ve güvenilir ise mektup mühürlenmeyebilir.