Hamam, Hela ve Pis Olan Yerlerde Kur'an Okumanın Ona
Saygı Nedeniyle Mekruh Görülmesi |
es-Sünenü'l-Kübra'da Hz.
Peygamber'in (Sallallahu aleyhi ve Sellem) küçük abdest bozarken verilen selama
karşılık vermediğini ve selam verene: "Bir daha beni böylesi bir halde
görürsen selam verme, zira selam verirsen selamma karşılık vermem"
buyurduğunu zikretmiştik. Bevlederken selama bile karşılık verilmiyorsa böylesi
bir durumda kendisine verilen değerden dolayı Kur'an okumamak daha uygun
olacaktır.
2394- Muvarrik el-Ieli
der ki: Ebu Müsa'nın Hz. Ömer'in kendisine gönderdiği mektubu okumasına ben de
şahit oldum. İçinde şöyle yazıyordu: "Bana ulaşana göre şehir insanları
kendilerine hamamlar yaptırmışlar. Hiç kimse (veya hiçbir müslüman) izar
(peştamal) giymeden hamama girmesin! Oradan çıkana kadar da Allah'ın adını
(veya Allah'ın adlarından birini) anmasın. İki kişi de aynı kumadan yıkanmasın.
Tahric: İsnadı zayıftır.
Abdurrezzak, Musannef 1/291 (1120) ve İbn Ebi Şeybe, Musannef (I/ll0).
2395- Hammad bildiriyor:
İbrahim(i- Nehai)'ye hamamda Kur'an okuma konusu sorulunca: "Hamamlar
bunun için inşa edilmiş değildir" dedi.
Tahric: Abdurrezzak,
Musannefl/298 (1148).
Ebu Muaviye, Haccac
kanalıyla Hammad'dan, o da Süleyman b. Beşir'den, o da İbrahim'den, o da
Abdullah (b. Mes'ud)'dan bunun aynısını rivayet etmiştir.
Yine Ebu Muaviye'nin Haccac'tan
bildirdiğine göre Ata, hamamda Kur'an okumada bir sakınca görmezdi. Bu rivayet,
hamamda Kur'an okumanın cevazına, önceki rivayetler ise kerahetine yöneliktir.
2396- Ebu Avn der ki:
Ebu's-Sevvar ile birlikte hamamdayken adamın birinin Kur'an okuduğunu işitti
ve: "Neden burada okuyorsun? Neden buraya okuyorsun?" demeye başladı.
Bir sonraki konu için aşağıdaki link’e
tıklayın: