CÜNÜB VEYA HAYZLI OLAN'IN KUR'AN OKUMAMASI |
1933- Abdullah b. Seleme
der ki: Biri bizim kabileden, biri de sanırım Esed oğullarından iki adamla
birlikte Ali b. Ebi Talib'in yanına girdik. Hz. Ali bu iki adama: "Güçlü
adamlarsınız. Bu gücünüzü dininiz için kullanın" buyurdu ve (görev için)
bir yere gönderdi. Sonra helaya girdi. Çıktıktan sonra bir kap su alıp ellerini
yıkadı ve Kur'an okumaya başladı. Biz bunu garipseyince de şöyle dedi:
"Resulullah da (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bazen helaya girip çıktıktan
sonra (abdest almadan) bizimle et (yemek) yer ve Kur'an okurdu. Cünüplük
dışında da Kur'an okumasına hiçbir şeyengel olmazdı."
Tahric: Ravileri
güvenilirdir. Ebu Davud 1/155 (229), Tirmizi 1/274 (146), Nesai (1/144) ve
İbn Mace 1/159 (594).
Halimi der ki:
"Hayızlık cünüplükten daha ağır olduğu için hayız olana Kur'an okumanın
haramlığı daha kesindir.''- Halimi, el-Minhac (2/228).
1934- Beyhaki der ki:
Rivayetleri güçlü olmayan İsmail b. Ayyaş'tan bize bildirildiğine göre Musa b.
Ukbe, Nafi'den, o da İbn Ömer'den Resulullah'ın (Sallallahu aleyhi ve Sellem):
"Cünüp veya hayız olanlar Kur'an'dan bir şey okuyamaz" buyurduğunu
rivayet etmiştir.
Tahric: İsnadı zayıftır.
Tirmizi 1/236 (131) ve İbn Mace 1/ 195-196 (595, 596). 4 Vakı'a Sur. 78, 79
Bir sonraki konu için aşağıdaki link’e
tıklayın:
KUR'ANI TAŞIMAK VE
O'NA DOKUNMAK