KUR'AN'I KALPTEN VE DÜŞÜNEREK OKUMAK |
1879- Cesre binti Decace
der ki: Ebu Zer'in şöyle dediğini işittim: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)
gece namazında bir ayeti sabah kadar okuyup durdu. Okuduğu ayeti de şuydu:
"Eğer onlara azap edersen, şüphe yok ki onlar senin kullarındır. Eğer
onları bağışlarsan, yine şüphe yok ki sen mutlak güç sahibisin, hüküm ve hikmet
sahibisin"[Maide 118]
Tahric: Ravileri
güvenilirdir. Beyhaki, Sünen (3/14), Hakim, Müstedrek (1/241), Mervezi,
Kıyamu'l-Leyl (102-103), Ebu'ş-Şeyh,Ahlaku'n-Nebiy (s. 188) ve Ahmed, Müsned
(5/170).
1880- Ebu Zer der ki:
Bir gece Resulullah'ın (Sallallahu aleyhi ve Sellem) namaz kılarken sabaha
kadar: "Eğer onlara azap edersen, şüphe yok ki onlar senin kullarındır.
Eğer onları bağışlarsan, yine şüphe yok ki sen mutlak güç sahibisin, hüküm ve
hikmet sahibisin"[Maide 118] ayetini okuyup durduğunu işittim. Rüku ve secdelerini
de bu ayetle yapıyordu. "Ey Allah'ın Resulü! Sabahlayana kadar hep bu
ayeti okuyup durdun" dediğimde: "Ben Rabbimden ümmetim için şefaat
istedim ve bana bunu verdi. Bundan dolayı Allah'a şirk koşmayan herkes buna
nail olacaktır" buyurdu.
Tahric: Ravileri güvenilirdir.
Ahmed, Müsned (S / 149) ve İbn Ebi Şeybe, Musannef (11 /497 -498).
1881- Ebu Said
bildiriyor: "(Gece namazında) Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bir
ayeti sabaha kadar tekrarlayıp durdu."
Tahric: İsnadında tanımadığım
bir ravi vardır. Ahmed, Müsned (3/62).
1882- Ebu Hamza der ki:
İbn Abbas'a: "Ben Kur'an'ı hızlı bir şekilde üç günde bir
okuyabiliyorum" dediğimde: "Bir gecede yavaş yavaş ve düşünerek
Bakara Suresi'ni okumam, benim için tümünü senin gibi okumamdan daha
iyidir" karşılığını verdi.
Tahric: Ravileri
güvenilirdir. Beyhaki, Sünen (2/396), İbnu'l-Mübarek, Zühd 420 (1193) ve
Abdurrezzak, Musannef2/489 (4187).
1883- Abdullah b. Mes'ud
der ki: "Kur'an'ı şiir okur gibi hızlıca veya kuru hurmayı daldan düşürür
gibi dikkatsizce okumayın. Şaşırtıcı yönlerini düşünerek ve kalbinizi harekete
geçirerek okuyun."
Tahric: İsnadında
kopukluk vardır. İbn Ebi Şeybe, Musannef (2/521, 10/525) ve Mervezi,
Kıyamu'l-Leyl (106).
1884- Abdullah (b.
Mes'ud) der ki: "Kur'an'ı okurken kalbinizi harekete geçırın (ürpertin).
Okumaya başlarken aklınız sureyi ne zaman bitireceğinizde olmasın."
İsnadı zayıftır.
1885- Yahya b. Said der
ki: Muhammed b. Yahya b. Habban ile birlikte oturmuşken Muhammed bir adamı
çağırdı ve: "Bana babandan işittiğini anlat" dedi. Adam şöyle dedi:
"Babamın anlattığına göre kendisi Zeyd b. Sabit'in yanına gidip:
''Kur'an'ın yedi günde bir okunması konusunda ne dersin?'' diye sordu. Zeyd:
''Güzeldir, ancak benim için Kur'an'ı ayda veya yirmi günde bir okumak daha
iyidir. Sebebini de sor'' karşılığını verdi. Babam: ''Soruyorum, neden?''
deyince, Zeyd: ''Düşünüp daha iyi anlamak için'' karşılığını verdi.''
Başka bir kanalla bu
hadisin aynısı nakledilmiştir.
Tahric: İsnadında meçhul
bir ravi vardır. Malik, Muvatta (200-20ı), İbnu'l-Mubarek, Zühd 420 ( ı ı 94)
ve Abdurrezzak, Musannef ( 3 / 3 S4 ).
1886- Mis'ar b. Kidam
der ki: Adamın biri Abdullah b. Mes'ud'a: "Bana öğütte bulun"
deyince, Abdullah: "Allah'ın: ''Ey iman edenler!''[Bakara 103] diye
seslendiğini işittiğin zaman buna iyice kulak ver. Zira bunun sonunda ya sana
bir hayır verilecektir ya da kötü bir şeyden alıkonulacaksındır"
karşılığını verdi.
Tahric: İsnadında
kopukluk olsa da bir sakınca yoktur. İbnu'l-Mübarek, Zühd 12-13 (36), Ahmed,
Zühd (158) ve Ebu Nuaym, Hilye (1/130).
1887- Abdulmelik b.
Şebib, İbn Ebi Leyla'nın oğullarından birinden bildiriyor: Bir kadının yanına
girdiğimde Hud Suresi'ni okuyordum. Kadın bana: "Ey Ebu Abdirrahman! Hud
Suresi'ni bu şekilde mi okuyorsun? Vallahi ben bu sureyi altı aydır okuyorum ve
hala bitirebilmiş değilim" dedi.
İsnadında belirsizlik
vardır.
1888- Ebu Said el-Hudri
der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bir hurma ağacına yaslanarak
bir konuşma yaptı. Konuşmasında ise şöyle buyurdu: "En iyi insanlar ile en
kötü insanların kimler olduğunu size söyleyeyim mi? En iyi insan, atının veya
devesinin sırtında veya yürüyerek ölene kadar Allah yolunda cihad eden kişidir.
En kötü kişi de, Yüce Allah'ın Kitabını okuduğu halde buyruklarından hiçbirine
riayet etmeyen günahkar ve günah işlemede cüretkar olan kişidir. "
Tahric: Ravilerinden
biri meçhuldur. Diğeri ravileri de güvenilirdir. Nesai, cihad (6/ 11,12).
Bir sonraki konu için aşağıdaki link’e
tıklayın: