İBNÜ’L-ESİR

2. CİLT

HİCRİ 11. YIL       ANA SAYFA      Kur’an      Hadis      Sözlük      Biyografi

 

PEYGAMBER (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'İN TEÇHİZ ve DEFNİ

 

Hz. Ebu Bekir'e bey'at edilince, bu sefer Müslümanlar Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in teçhiz edilmesi işine yöneldiler. Salı günü defnedildi. Üç gün defnedilmeksizin kaldığı da söylenmiş ise de birinci görüş daha sıhhatlidir. Onun gaslini yapanlar, Hz. Ali, Abbas ile O'nun iki oğlu el-Fadl ve Kusem, Üsame bin Zeyd ile Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in azatlı kölesi Şukran idi. Ayrıca, Ensar'dan Evs bin Havli de onlarla birlikte idi. Evs, Bedir Savaşı'na katılmış bir kişi idi. Abbas ve iki oğlu Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'i çeviriyor, Üsame ve Şukran su döküyor, Hz. Ali ise yıkıyordu. Onun üzerinde gömleği olup çıkarılmamıştı. Hz. Ali O'nu yıkarken: "Anam babam sana feda olsun, hayattayken de ölürken de senin kokun ne kadar güzel!" diyordu. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'da diğer ölülerde görülen hallerin hiçbirisi görülmedi.

 

Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'i elbisesi ile mi yoksa çıplak olarak mı yıkamak konusunda anlaşmazlığa düştüler. Allah onların üzerine bir uyku gönderdi. Daha sonra kim olduğu bilinmeyen birisi onlara şöyle seslendi: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'i elbisesi üzerinde olduğu halde yıkayınız" onlar da böyle yaptılar.

 

Bir çeşit beyaz elbise, diğeri ise rida özel bir şekilde giydirildi. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in gömüleceği yer konusunda ihtilafa düştüler. Ebu Bekir'in: "Ben Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in: ''Her bir peygamber mutlaka ruhunun kabzedildiği yerde defnedilmiştir'' buyurduğunu işittim." demesi üzerine Resulullah'ın üzerinde bulunduğu döşek kaldırılıp o yerde defnedildi. Ensar'dan Ebu Talha O'nun için lahit kazdı. Müs-lümanlar da grup grup girip üzerine namaz kıldılar: Önce erkekler, sonra kadınlar, arkasından çocuklar, daha sonra da köleler.

 

O'nun kabrine Ali bin Ebi Talib, Abbas'ın iki oğlu el-Fadl ile Kusem ve Şukran indi. Ensar'dan Evs bin Havli Hz. Ali'ye dedi ki: "Sana Allah adına ve Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'den aldığımız nasip hakkı için and veriyorum" diyerek kabre inmesini istedi. O da indi.

 

Muğire bin Şu'be, Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'den en son ayrılanın kendisi olduğunu iddia ediyor ve: "Ben, yüzüğümü O'nun kabrine kasti olarak attım. Daha sonra onu almak üzere indim," diyordu. Iraklılardan bir grup kişi Hz. Ali'ye bunun gerçek olup olmadığını sormuş, O da: "Muğıre yalan söylüyor, O'nun kabrine en son inen kişi Kusem bin Abbas'dır." diye cevap vermişti.

 

O'nun vefat ettiği gün kaç yaşında olduğu konusunda ihtilaf etmişlerdir.

 

İbn Abbas, Aişe, Muaviye, İbn Müseyyeb, ömrünün altnış üç sene olduğunu söylerler. Yine İbn Abbas ile Hanzala oğlu Dağful; yaşımn, altmış beş olduğunu söylemişlerdir. Diğer taraftan Urve bin ez-Zübeyr yaşının altmış olduğunu söylemiştir.

 

BİR SONRAKİ SAYFA İLE DEVAM ETMEK İÇİN AŞAĞIDAKİ İSME TIKLA

 

USAME BİN ZEYD'İN ORDUSUNUN SEFERE ÇIKARILMASI