M U V A T T A

 Bablar Konular Numaralar

KİTABU’R-RADA’

<< 1265 >>

DEVAM: 3. Emme İle İlgili Hükümleri İhtiva Eden Başka Hadisler

 

وَحَدَّثَنِي عَنْ مَالِكٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أبِي بَكْرِ بْنِ حَزْمٍ، عَنْ عَمْرَةَ بِنْتِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، عَنْ عَائِشَةَ زَوْجِ النَّبِيِّ r، أَنَّهَا قَالَتْ : كَانَ فِيمَا أُنْزِلَ مِنَ الْقُرْآنِ عَشْرُ رَضَعَاتٍ مَعْلُومَاتٍ يُحَرِّمْنَ، ثُمَّ نُسِخْنَ بِخَمْسٍ مَعْلُومَاتٍ، فَتُوفِّيَ رَسُولُ اللَّهِ r وَهُنَّ مِمَّا يُقْرَأُ مِنَ الْقُرْآنِ(

قَالَ يَحْيَى : قَالَ مَالِكٌ : وَلَيْسَ عَلَى هَذَا الْعَمَلُ.

 

Hz. Aişe şunları rivayet etmiştir:

 

«Kur'an'da indirilenler içerisinde nikahı haram kılan malum on emme vardı. Sonra bu beş malum emme ile neshedildi. (Kendilerine nesih haberi ulaşmayan bir kısım insanlar tarafından) bunlar, Kur'an'dan olmak üzere okunurken Resulullah vefat etti.»

 

 

Diğer tahric: Müslim, Rada

 

AÇIKLAMA: Nevevî der ki: On emmenin, beş emme ile nesh edilmesi çok gecikti. Hatta Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem vefat edince, kendilerine nesih haberi ulaşmayanlar, bunu Kur'an'dan olmak üzere okuyorlardı. Kendilerine nesih haberi ula­şınca, bunu okumayı terkettiler.

 

 

İmam Malik der ki: Bu hadisle amel edilmemektedir.