DEVAM:
16. Şehitlerin Yıkanması
وَحَدَّثَنِي
عَنْ
مَالِكٍ،
أَنَّهُ بَلَغَهُ،
عَنْ أَهْلِ
الْعِلْمِ،
أَنَّهُمْ
كَانُوا
يَقُولُونَ:
الشُّهَدَاءُ
فِي سَبِيلِ
اللَّهِ لاَ
يُغَسَّلُونَ،
وَلاَ
يُصَلَّى عَلَى
أَحَدٍ
مِنْهُمْ،
وَإِنَّهُمْ
يُدْفَنُونَ
فِي
الثِّيَابِ
الَّتِى
قُتِلُوا فِيهَا.
قَالَ
مَالِكٌ :
وَتِلْكَ
السُّنَّةُ
فِيمَنْ قُتِلَ
فِي
الْمُعْتَرَكِ
فَلَمْ
يُدْرَكْ حَتَّى
مَاتَ.
İmam Malik'e
alimlerden bazılarının şöyle dedikleri ulaşmıştır: Allah yolunda şehit olanlar
ne yıkanırlar, ne de tek tek namazları kılınır. Onlar şehit oldukları elbiseleriyle
defnedilirler.
îmam Malik der
ki: Yukarıda nakledilenler savaş meydanında öldürülenler için geçerlidir.
قَالَ
: وَأَمَّا
مَنْ حُمِلَ
مِنْهُمْ
فَعَاشَ مَا
شَاءَ
اللَّهُ
بَعْدَ
ذَلِكَ، فَإِنَّهُ
يُغَسَّلُ
وَيُصَلَّى
عَلَيْهِ، كَمَا
عُمِلَ
بِعُمَرَ
بْنِ
الْخَطَّابِ.
Şayet harp
meydanında yaralandıktan sonra cephe gerisine taşınan kimse orada bir süre yaşar
da ondan sonra ölürse, o zaman hem yıkanır, hem de namazı kılınır. Nitekim Ömer
b. Hattab'a Öyle yapılmıştır.