DEVAM:
22. Cünüplükten Dolayı Ğusl Etmek
وَحَدَّثَنِي
عَنْ
مَالِكٍ،
عَنْ نَافِعٍ
: أَنَّ
عَبْدَ
اللَّهِ بْنَ
عُمَرَ كَانَ
يَغْسِلُ
جَوَارِيهِ
رِجْلَيْهِ،
وَيُعْطِينَهُ
الْخُمْرَةَ
وَهُنَّ
حُيَّضٌ
Nafi’den: Abdullah b. Ömer’in cariyeleri aybaşı halinde
iken onun ayaklarını yıkar ve seccadesini verirlerdi.
وَسُئِلَ
مَالِكٌ عَنْ
رَجُلٍ لَهُ
نِسْوَةٌ
وَجَوَارِى،
هَلْ
يَطَؤُهُنَّ
جَمِيعاً
قَبْلَ أَنْ
يَغْتَسِل،
فَقَالَ : لاَ
بَأْسَ
بِأَنْ
يُصِيبَ
الرَّجُلُ
جَارِيَتَيْهِ
قَبْلَ أَنْ
يَغْتَسِلَ،
فَأَمَّا
النِّسَاءُ
الْحَرَائِرُ
فَيُكْرَهُ
أَنْ يُصِيبَ
الرَّجُلُ الْمَرْأَةَ
الْحُرَّةَ
فِي يَوْمِ
الأُخْرَى،
فَأَمَّا
أَنَّ
يُصِيبَ
الْجَارِيَةَ،
ثُمَّ
يُصِيبَ
الأُخْرَى
وَهُوَ
جُنُبٌ فَلاَ
بَأْسَ
بِذَلِكَ.
İmam Malik: «Arada gusul etmeden iki cariyesi
ile birleşmesi caizdir. Hür kadınlara gelince, bir zevcesi ile birleşme yapan
adamın gusül etmeden diğer zevcesi ile birleşme yapması mekruhtur, ama bir
cariyesi ile birleşme edip cünüp iken diğer cariyesi ile birleşmesi caizdir.» diye cevap verdi.
وَسُئِلَ
مَالِكٌ عَنْ
رَجُلٍ
جُنُبٍ، وُضِعَ
لَهُ مَاءٌ
يَغْتَسِلُ بِهِ
فَسَهَا،
فَأَدْخَلَ
أَصْبُعَهُ
فِيهِ
لِيَعْرِفَ
حَرَّ
الْمَاءِ
مِنْ بَرْدِهِ.
قَالَ
مَالِكٌ :
إِنْ لَمْ
يَكُنْ
أَصَابَ
أَصْبُعَهُ
أَذًى، فَلاَ
أَرَى ذَلِكَ
يُنَجِّسُ
عَلَيْهِ
الْمَاءَ.
îmam Malik'e «Cünüp olan bir adama yıkanması için su
getirseler, o da, cünüp olduğunu unutup —sıcaklığını anlamak için— parmağını
suya soksa ne lazım gelir?» diye sorduklarında:
«Parmağına bir
şey bulaşmamışsa (temizse), suyu kirletmez» diye cevap verdi.