SAHİH-İ MÜSLİM |
FAZİLETLER |
1- NEBİ (S.A.V.)'İN
NESEBİNİN ÜSTÜNLÜĞÜ VE NÜBÜVVET'TEN ÖNCE TAŞ'IN ONA SELAM VERMESİ BABI
5897-1/1- Bize Muhammed
b. Mihran er-Razi ve Muhammed b. Abdurrahman b. Sehm birlikte el-Velid'den
tahdis etti. İbn Mihran dedi ki: Bize el-Velid b. Müslim tahdis etti, bize
Evzai, Ebu Ammar Şeddad'dan tahdis ettiğine göre o Vasile b. el-Eska'ı şöyle
derken dinlemiştir: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'i: "Şüphesiz
Allah, İsmailoğulları arasından Kinane'yi seçti. Kinane'den de KureyŞ'i seçti.
Kureyş'den Haşimoğullarını seçti, Haşimoğulları arasından da beni seçti"
buyururken dinledim.
Diğer tahric: Tirmizi,
3605, 3608
5898-2/2- Bize Ebu Bekr
b. Ebu Şeybe de tahdis etti ... Cabir b. Semura dedi ki: Resulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem): "Ben daha peygamber olarak gönderilmeden önce Mekke'de
bana selam veren bir taş olduğunu biliyorum. Onu şimdi de tanıyorum"
buyurdu.
Yalnız Müslim rivayet
etmiştir
AÇIKLAMA: (5897)
"Rasuluilah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in: "Allah, İsmailoğulları
arasından kinaneyi seçti... " hadisi bizim mezhep alimlerimiz, Araplardan
Kureyş'in dışındakilerin Kureyşlilere kuf (denk) olmadığına, Haşimoğullarından
olmayanların -Muttaliboğulları müstesna- onlara denk olmadığına delil göstermişlerdir.
Çünkü Haşimoğulları ile Muttaliboğulları sahih hadiste açıkça ifade edildiği
gibi aynı şeydir. Allah en iyi bilendir.
(5898) "Ben
peygamber olarak gönderilmeden önce ... hala da onu tanıyorum." Bu hadiste
Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in bir mucizesi vardır.
Yine bu hadiste bazı
cansız varlıklardan temyiz (ayırd etme) gücü olduğu da tesbit edilmektedir. Bu
da yüce Allah'ın taşlar, taşlar hakkındaki: "Onların bir kısmı Allah
korkusundan aşağı yuvarlanır" (Bakara, 74) buyruğu ile "Onu hamd ile
tesbih etmeyen hiçbir şey yoktur" (İsra, 44) buyruğuna da uygundur.
Bu ayet-i kerime ile
ilgili olarak meşhur bir görüş ayrılığı vardır. Sahih olan ise bunların gerçek
manada Allah'ı tesbih ettikleri ve yüce Allah'ın daha önce zikrettiğimiz gibi
onda kendisine göre bir temyiz (ayırd etme gücü) yarattığı şeklindedir.
Bunlardan birisi de Musa (a.s)'ın elbisesi ile birlikte uzaklaşan taş, zehir
kablmış koyun kolunun konuşması, Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in
çağırması üzerine iki ağaçtan birisinin yanına gitmesi ve buna benzer hususlar
buna örnektir.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan:
2- NEBİMİZİN
(S.A.V.) BÜTÜN YARATILMIŞLARA ÜSTÜN KILINDIĞI BABI