SAHİH-İ MÜSLİM

RÜYA

 

3- UYKUDA İKEN ŞEYTANIN KENDİSİ İLE OYNADIĞINI HABER VERMEME BABI

 

5884-14/1- Bize Kuteybe b. Said tahdis etti, bize Leys tahdis etti. (H.) Bize İbn Rumh da tahdis etti, bize Leys, Ebu Zubeyr’den haber verdi, o Cabir'den, o Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'den rivayet ettiğine göre yanına gelip de: Ben rüyamda başımın koparıldığını, kendimin de onun arkasından onu takip ettiğimi gördüm, diyen bir bedeviye bunu anlatmamasını söylediğini ve: "Rüyada şeytan ın seninle oynadığını haber verme" buyurduğunu rivayet etti.

 

Diğer tahric: İbn Mace, 3913

 

 

 

5885- 15/2- Bize Osman b. Ebu Şeybe de tahdis etti, bize Cerir, A: meş’DEN tahdis etti, o Ebu Süfyan'dan, o Cabir’DEN şöyle dediğini rivayet etti: Bir bedevi, Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e gelip dedi ki: Ey Allah'ın Ras(llü! Rüyada başımın koparıldığını ve yuvarlandı ğın ı ben de arkasından koştuğumu gördüm, dedi. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) de bedeviye: "Rüyanda şeytan ın seninle oynamasını insanlara anlatma" buyurdu. Yine (Cabir) dedi ki: Daha sonra Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in hutbe verirken: "Sakın sizden bir kimse rüyasında şeytan ın kendisi ile oynamasını anlatmasın" buyururken dinledim.

 

Diğer tahric: İbn Mace, 3912

 

 

 

5886-16/3- Bize Ebu Bekr b. Ebu Şeybe ve Ebu Said el-Eşecc de tahdis edip dedi ki: ... Cabir dedi ki: Bir adam, Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e gelerek: Ey Allah'ın Rasulü! Rüyada başım koparılmış gibi gördüm, dedi. (Cabir) dedi ki: Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) güldü ve: "Şeytan rüyasında birinizle oynadığı taktirde o kişi bunu insanlara anlatmasın" buyurdu. Ebu Bekr'in rivayetinde: "Birinizle oynandığı zaman", dedi ve "şeytan" ı sözkonusu etmedi.

 

 

AÇIKLAMA:          "Bir bedevi, Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e gelerek: Rüyamda başımın koparıldığını ve benim de arkasından gittiğimi gördüm, dedi. Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ona bunu yapmamasını söyleyerek: Rüyanda şey tan ın seninle oynadığını haber verme buyurdu."

 

el-Mazeri dedi ki: Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in bu adamın rüyasındaki anlamsız karmakarışık rüya bulunduğunu vahiy ile öğrenmiş yahut da rüyada ona bunu gösteren bir delaletle bilmiş ya da bu şeytanların üzüntü vermek istediği hoşlanılmayan hallerden olduğunu anlamış olma ihtimali vardır.

 

Rüya tabircileri ise kitaplarında başın koparılması hakkında açıklamalar yapmış ve bunu o rüyayı gören kimsenin içinde bulunduğu nimetlerden ayrı kalması yahut kendisinden yukarıda olanların bu nimetlerden ayrılması ve böylelikle onun saltanatının sona ermesi bütün durumlarında bir değişiklik meydana gelmesi diye yorumlamışlardır. Ancak bu rüyayı gören kişi köle ise özgürlüğüne kavuşacağına, hasta ise şifa bulacağına, borçlu ise borcunun ödeneceğine, hac etmemişse hac edeceğine, kederli birisi ise sevineceğine, bir sebepten korkuyor ise güvenlik bulacağına delildir. Allah en iyi bilendir.

 

Sonraki sayfa için aşağıdaki link’i kullan:

 

4- RÜYANIN TE'VİLİ HAKKINDA BİR BAB