SAHİH-İ MÜSLİM |
TIB |
31/16- BAL İÇİRMEK
SURETİ İLE TEDAVİ BABI
5731-91/1- Bize Muhammed b. el-Müsenna ve
Muhammed b. Beşşar -lafız İbnu'l-
Müsenna'ya ait olmak üzere- tahdis
edip dedi ki: Bize Muhammed b. Cafer tahdis etti,
bize Şu'be, Katade’DEN tahdis etti, o Ebul
Mütevekkil'den, o Ebu Said
el-Hudri’DEN şöyle dediğini rivayet etti: Bir adam,
Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e
gelerek dedi ki: Kardeşim ishal oldu dedi. Rasulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem):
"Ona bal içir" buyurdu. O da ona içirdi. Sonra tekrar RasUlullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e gelerek: Ben ona bal içirdiğim halde bu onun
yalnızca ishalini artırdı dedi ve üç defa ona söyledi. Sonra dördüncüsünde yine
gelince tekrar: "Ona bal içir" buyurdu. Adam:
Ama daha önce ona bal içirdiğim
halde ishalinden başka bir şeyini artırmadı deyince RasUlullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem):
''Allah doğru söylemiştir, kardeşinin karnı da yalan söylemiştir"
buyurunca ona bir daha içirdi ve iyileşti.
Diğer tahric: Buhari, 5684, 5716; Tırmizi, 2082
5732- .. ./2- Bunu bana Amr b. Zürare de tahdis etti, bize Abdulvehhab
-yani b. Ata- Said’DEN haber verdi, o Katade'den, o Ebul Mütevekkil
en-Naci'den, o Ebu Said el-Hudri'den rivayet ettiğine göre bir adam, Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e gelerek:
Kardeşimin midesi bozuldu dedi. Allah Rasulü de ona:
"Ona bal içir" buyurdu ve Şu'be'nin hadisi
ile aynı manada rivayet etti.
AÇIKLAMA: ''Allah ve
Rasulü doğru söylemiştir kardeşinin karnı ise yalan
söylemiştir. " Bundan kasıt yüce Allah'ın: "onların (anların)
karınlarından içinde insanlara şifa bulunan çeşitli renklerde bir içecek
çıkar." (Nahı, 69) buyruğudur. Bu da baldır.
İşte Nebi {Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in
bu ifadesi yüce Allah'ın: "Onda bir şifa vardır" buyruğundaki zamirin
balın kendisi olan içeceğe ait olduğunu açıkça ortaya koymaktadır ki sahih olan
da budur. Aynı zamanda bu İbn Mesud,
İbn Abbas, Hasan, Katade ve
başkalarının da görüşüdür. Mücahit ise zamirin Kur'fın'a
ait olduğunu söyler. Bu ise zayıf bir görüştür, Kur'an'ın
Zahirine ve bu sahih hadisin açık ifadesine aykırıdır. Kimi ilim adamı da şöyle
demiştir: Ayet-i kerime tahsis edilmiş bir ayettir. Yani bazı hastalıklara
karşı ve bazı insanlar için (bal) şifadır. Karnından rahatsızlanmış olan bu
kişinin hastalığı ile de bal ile şifa bulan hastalıklardandi.
Ayet-i kerime'de her türlü hastalığa şifa olduğuna dair açık bir ifade
bulunmamaktadır. Ama Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bu adamın hastalığının bal ile şifa bulan
hastalıklardan olduğunu bilmiş oluyordu. Allah en iyi bilendir.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan:
32/17- TAUN,
UGURSUZLUK DUYGUSUNA KAPILMAK, KAHİNLİK VE BENZERİ HUSUSLAR BABI