SAHİH-İ MÜSLİM |
TIB |
25/10- NAMAZDA VESVESE
VEREN ŞEYTANIN ŞERRİNDEN ALLAH'A SIĞINMAK BABI
5702-68/1- Bize Yahya b.
Halef el-Bağili tahdis etti, bize Abdulala, Said el-Cureyri'den tahdis etti, o
Ebul Ala'dan rivayet ettiğine göre Osman b. Ebu'l-As, Nebi (Sallallahu aleyhi
ve Sellem)'e gelerek: Ey Allah'ın Rasulü! Gerçek şu ki şeytan benimle namazım
ve kıraatim arasına girmeye başladı ve aleyhime olmak üzere onu karıştırıyor
deyince Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "O hanzeb denilen bir şeytandır.
Onu hissedecek olursan ondan Allah'a sığın ve sol tarafına üç defa tükürür gibi
yap" buyurdu. (Osman) dedi ki: Ben de o dediğini yaptım, Allah onu benden
giderdi.
Yalnız Müslim rivayet
etmiştir
5703- .. ./2- Bunu bize
Muhammed b. el-Müsenna tahdis etti, bize Salim b. Nuh Tahdis etti. (H.) Bize
Ebu Bekr b. Ebu Şeybe de tahdis etti, bize Ebu Usame tahdis etti, (Salim ile
birlikte) ikisi el-Cureyri'den, o Ebu'l-Ala'dan, o Osman b. Ebu'l-As'dan
rivayet ettiğine göre Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e gitti deyip hadisi
aynı şekilde zikretti. Ama hadisin Salim b. Nuh tarafından rivayetinde "üç
defa" lafzını zikretmedi.
Yalnız Müslim rivayet
etmiştir
5704- .. ./3- Bana
Muhammed b. Rafi'de tahdis etti, bize Abdurrezzak tahdis etti, bize Süfyan,
Said el-Cureyri'den haber verdi, bize Yezid b. Abdullah b. eş-Şahhar, Osman b.
Ebul As es-Sekafi’DEN şöyle dediğini tahdis etti: Ey Allah'ın Rasulü! dedim
sonra da hadisi öncekilerin hadisi gibi zikretti.
Yalnız Müslim rivayet
etmiştir
AÇIKLAMA: (5702)
"Şeytan benimle namazım ve kıraatimin arasına girdi. .. Allah o hali
benden uzaklaştırdı."
Hadiste geçen
"hinzeb" kesreli hı, sakin nun ve hem kesreli hem de fethalı
ol{unabilen bir ze iledir. Aynı şekilde hı ve ze harfleri fethalı (hanzeb) de
söylenir. Bunu Kadı Iyaz nakletmektedir. Yine hı ötreli ze fethalı (hunzeb) de
söylenir. İbnu'l- Esir bunu en-Nihaye'de nakletmiş olmakla birlikte garip bir
söyleyiştir.
Hadis-i şeritten vesvese
vermesi halinde şeytandan sol tarafa üç defa tükürür gibi yapmak ile birlikte
şeytandan Allah'a sığınmanın müstehap olduğu anlaşılmaktadır.
"Telbis"in
anlamı ise karıştırmak ve namazda onu şüphe ve tereddüde düşürmek demektir.
"Benimle onun arasına engel oldu" yani beni ondan uzaklaştırdı, onun
zevkini almamı engelleyerek namazda huşu duymam için gereken meşguliyetlerden
uzak kaldığıma engel oldu.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan:
16/11- HER HASTALIĞIN
BİR İLACININ OLDUĞU VE TEDAVİ OLMANIN DA MÜSTEHAPLIĞI BABI