SAHİH-İ MÜSLİM

CİHAD

 

39/12- MÜCAHİDLERİN HANIMLARININ HURMETİ OLDUKLARI VE O KADINLAR HUSUSUNDA MÜCAHİDLERE HAİNLİK EDENİN GÜNAHI BABI

 

4885-139/1- Bize Ebu Bekr b. Ebu Şeybe tahdis etti. Bize Veki', Süfyan'dan tahdis etti, o Alkame b. Mersed'den o Süleyman b, Mureyde'den o babasından şöyle dediğini rivayet etti: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Mücahitlerin hanımlarının oturanlara haram oluşu annelerinin haramlığı gibidir. Oturanlardan bir adam, mücahitlerden bir adamın ailesi hususunda halefi olup da aile halkı hususunda o mücahide hainlik edecek olursa mutlaka kıyamet gününde onun için durdurulur ve o da onun (kendisine hainlik edenin) amelinden dilediğini alır. Ya ne zannedersiniz" buyurdu.

 

Diğer tahric: Ebu Davud, 2496; Nesai, 3189, 3190, 3191

 

 

 

4886- .. ./2- Bana Muhammed b. RMi'de tahdis etti, bize Yahya b. Adem tahdis etti, bize Mis'ar, Alkame b. Mersed'den tahdis etti, o İbn Bureyde'den, o babasından şöyle dediğini rivayet etti: O -yani Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)- buyurdu deyip Sevri'nin hadisi manasında rivayeti nakletti.

 

 

 

4887-140/3- Bunu bize Said b. Mansur da tahdis etti, bize Süfyan, Ka'neb'den tahdis etti, o Alkame b. Mersed'den bu isnad ile hadisi rivayet edip: "Onun hasenatından dilediğini al" buyurdu. Sonra Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bize dönüp: "Ya ne zannedersiniz" buyurdu.

 

 

AÇIKLAMA:          Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in (4885) "Mücahitlerin hanımlarının oturanıtıra haram oluşu annelerinin (kendilerine) haram oluşu gibidir. " Bu iki hususta böyledir. Bunlardan biri haram bir bakış, halvet (başbaşa kalmak), haram bir konuşma ve buna benzer şüphe gerektirici bir hal ile onlara kaTşı davranışta bulunmanın haram kılınmış olduğudur. İkincisi ise herhangi bir kötülüğe sebep olmayan ve herhangi bir şüpheli hale ve benzeri bir hale götürmeyen bir surette onlara iyilik yapmak, ihsanda bulunmak ve ihtiyaçlarını görmek sureti ile olur.

 

Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in mücahidin ailesi hususunda mücahide hainlik eden kişi hakkında: "Şüphesiz mücahit, kıyamet gününde onun hasenatından dilediğini alır. Ya ne zannedersiniz" buyurmasının anlamı şudur: Böyle bir durumda onun hasenatını olabildiği kadar çokça alma arzusu hakkında ne düşünürsünüz? Yani eğer imkanı olursa o hasenatından hiçbir şeY bırakmaz. Allah en iyi bilendir.

 

Sonraki sayfa için aşağıdaki link’i kullan:

 

40/13- MAZERETİ OLANLARDAN FARZ CİHADIN DÜŞTÜĞÜ BABI