SAHİH-İ MÜSLİM |
NİKAH |
(21) باب
تحريم إفشاء
سر المرأة
21- KADININ SIRRINI
AÇIĞA VURMANIN HARAM KILINDIĞI BABI
123 - (1437) حدثنا
أبو بكر بن
أبي شيبة.
حدثنا مروان
بن معاوية عن
عمر بن حمزة
العمري. حدثنا
عبدالرحمن بن
سعد. قال: سمعت
أبا سعيد
الخدري يقول:
قال رسول الله
صلى الله عليه
وسلم:
"إن
من أشر الناس
عند الله
منزلة يوم
القيامة، الرجل
يفضي إلى
امرأته،
وتفضى إليه،
ثم ينشر سرها".
3527-123/1-
Bize Ebu Bekr b. Ebu Şeybe tahdis etti, bize Mervan b. Muaviye, Ömer b. Hamza
el-Umeri'den tahdis etti, bize Abdurrahman b. Sa'd tahdis edip dedi ki: Ebu
Said el-Hudri'yi şöyle derken dinledim: Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem) şöyle buyurdu: "Şüphesiz kıyamet gününde Allah nezdinde insanlar
arasında mevkii en şerli olanlardan birisi de hanımına yaklaşan, hanımının da
kendisine yaklaştığı, sonra da hanımının sırrını yayan erkeğin
konumudur."
Diğer tahric: Ebu
Davud, 4870 -buna yakın-
AÇIKLAMA: Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem}'in: "Şüphesiz kıyamet gününde Allah nezdinde
insanlar arasında mevkii en şerli olanlardan birisi de.,. " Kadı lyaz dedi
ki: Burada en şerli lafzı bu şekilde başında hemze ile "eşer" diye
kaydedilmiştir. Nahiv bilginleri ise eşer ve ahyer: en şerli, en hayırlı caiz
değildir. Bunun yerine ondan hayırlı, ondan şerli denilir. Fakat sahih
hadislerde her iki söyleyiş de kullanılmıştır. O halde bu hadisler her ikisinin
de kullanılmasının caiz olup iki ayrı söyleyiş oldukları hususunda bir
delildir.
Bu hadis-i şerif ile
erkeğin kendisi ile karısı arasında birbirlerinden cinsel anlamda
yararlanmalarına dair hususları açıklamanın, bunların ayrıntılarını anlatmanın,
kadının bu hususta söyledikleri sözleri, davranışları ve benzerleri açıklamanın
haram olduğu anlaşılmaktadır. Sadece cimayı sözkonusu etmekde ise eğer bir
fayda yoksa buna ihtiyaç da bulunmuyorsa mekruhtur. Çünkü bu mertliğe
aykırıdır. Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) de: "Allah'a ve ahiret
gününe iman eden bir kimse ya hayır söylesin yahut sussun" buyurmaktadır.
Şayet bundan söz etmeye bir ihtiyaç varsa ya da bunun bir faydası olacaksa
mesela kocanın hanımından yüz çevirmesine tepki gösterilecekse . yahut da
kadının kocasının cimadan aciz olduğunu iddia etmesi ve buna benzer hususların
önüne geçilecekse bunu sözkonusu etmekte bir mekruhluk yoktur. Nitekim
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Şüphesiz biz bu işi bu zevcemle
yapıyoruz" buyurması, Ebu Talha'ya: "Zevcenle bu gece bir araya
geldiniz mi" sorması, Cabir'e: "Cimayı kastediyorum cimayı"
buyurması bu kabildendir. Allah en iyi bilendir.
124 - (1437) وحدثنا
محمد بن
عبدالله بن
نمير وأبو
كريب. قالا:
حدثنا أبو
أسامة عن عمر
بن حمزة، عن
عبدالرحمن بن
سعد
قال: سمعت
أبا سعيد
الخدري يقول:
قال رسول الله
صلى الله عليه
وسلم:
"إن
من أعظم
الأمانة عند
الله يوم
القيامة، الرجل
يفضي إلى
امرأته وتفضي
إليه، ثم ينشر
سرها".
وقال
ابن نمير"إن
أعظم".
3528-124/2-
Bize Muhammed b. Abdullah b. Numeyrve Ebu Kureyb de tahdis edip dedi ki: Bize
Ebu Üsame, Ömer b. Hamza'dan tahdis etti, o Abdurrahman b. Sa'd'dan şöyle
dediğini rivayet etti: Ebu Said el-Hudri'yi şöyle derken dinledim: Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Şüphesiz kıyamet gününde
Allah'ın nezdinde en büyük emanetlerden birisi de erkeğin karısı ile, karısının
da erkeği ile birlikte olması, sonra da erkeğin karısının sırrını yaymasıdır."
İbn Numeyr ise: "Emanetin en büyüğü" demiştir.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan: