SAHİH-İ MÜSLİM |
HAC |
(83) باب
النهي عن حمل
السلاح بمكة،
بلا حاجة
83- İHTiYAÇ DUYULMADAN
MEKKE'DE SİLAH TAŞIMANIN YASAK OLDUĞU BABI
449 - (1356) حدثني
سلمة بن شبيب.
حدثنا ابن
أعين. حدثنا
معقل عن أبي
الزبير، عن
جابر. قال:
سمعت النبي صلى
الله عليه
وسلم يقول:
"لا
يحل لأحدكم أن
يحمل بمكة
السلاح".
3294-449/1- Bana Seleme
b. Şebib de tahdis etti, bize İbn A'yen tahdis etti, bize Ma'kil, Ebu
Zubeyr'den tahdis etti, o Cabir'den şöyle dediğini rivayet etti: Nebi
(Sallallahu aleyhi ve Sellem)'i: "Sizden birinize Mekke'de silah taşıması
helal değildir" diye buyururken dinledim.
Yalnız Müslim rivayet
etmiştir
AÇIKLAMA: "Sizden
birinize Mekke'de silah taşıması helal değildir. "Bu yasak ihtiyaç
olmaması şartına bağlıdır. Eğer ihtiyaç varsa caiz olur. Bizim mezhebimizin
görüşü de budur, büyük çoğunluğun kanaati de budur.
Kadı Iyaz der ki: Bu
hadis ilim ehline göre zorunluluk ve ihtiyaç olmaması halinde silah taşımak
hakkında kabul edilmiştir. Eğer böyle bir şey söz konusu olursa caizdir. Kadı
Iyaz (devamla) dedi ki: Bu Malik, Şafii ve Ata'nın görüşüdür. Ama Hasan-ı Basri
bu hadisin zahirine sarılarak bunu (yine de) mekruh görmüştür. Cumhurun delili
ise Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in ümretul kaza yılında (kaza umresini
yaptığı zaman Hudeybiye antlaşmasında) koşulan şarta göre kınında kılıcı ile
girmesini ve Mekke'nin fethi senesinde de savaşa hazır halde girmesini delil
göstermişlerdir. (Kadı Iyaz) devamla dedi ki: Ancak bu hususta İkrime büyük
çoğunluktan bir istisna teşkil ederek şöyle demektedir: Eğer silah taşımaya
ihtiyaç duyarsa taşır fakat fidye vermekle yükümlü olur. Belki de o ihramlı
olması halini ve bu halde iken miğfer, zırh ve benzeri şeyler giymesini
kastetmiş olabilir. O taktirde cemaatin (çoğunluğun) kanaatine muhalif olmaz.
Allah en iyi bilendir.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan:
84- MEKKE'YE
İHRAMSIZ GİRMENİN CAİZ OLDUĞU BABI