SAHİH-İ MÜSLİM

ORUÇ

 

(31) باب فضل الصيام في سبيل الله لمن يطيقه، بلا ضرر ولا  تفويت حق

31- HERHANGİ BİR ZARAR VE BİR HAKKIN İHMALİ SÖZKONUSU OLMADAN GÜCÜ YETEN KİMSENİN ALLAH YOLUNDA ORUÇ TUTMASININ FAZİLETİ BABI

 

167 - (1153) وحدثنا محمد بن رمح بن المهاجر. أخبرني الليث عن ابن الهاد، عن سهيل بن أبي صالح، عن النعمان بن أبي عياش، عن  أبي سعيد الخدري رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم

 "ما من عبد يصوم يوما في سبيل الله. إلا باعد الله، بذلك اليوم، وجهه عن النار سبعين خريفا".

 

2704- Bize Muhammed b. Rumh b. el-Muhacir de tahdis etti, bana Leys, İbnu'l-Had'dan haber verdi, o Süheyl b. Ebu Salih'den, o en-Numan b. Ebu Ayyaş'dan, o Ebu Said el-Hudri (r.anh)'dan şöyle dediğini rivayet etti: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Allah yolunda bir gün oruç tutan her bir kulu mutlaka Allah o gün sebebi ile yüzünü ateşten yetmiş yıl uzaklaştırır. "

 

 

(1153) وحدثناه قتيبة بن سعيد. حدثنا عبدالعزيز (يعني الدراوردى) عن سهيل، بهذا الإسناد.

 

2705- Bunu bize Kuteybe b. Said de tahdis etti, bize Abdülaziz -yani ed-Deraverdi- Süheyl'den bu isnad ile tahdis etti.

 

 

168 - (1153) وحدثني إسحاق بن منصور وعبدالرحمن بن بشر العبدي. قالا: حدثنا عبدالرزاق. أخبرنا ابن جريج عن يحيى بن سعيد وسهيل بن أبي صالح ؛ أنهما سمعا النعمان بن أبي عياش الزرقي يحدث عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه. قال: سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول:

 "من صام يوما في سبيل الله، باعد الله وجهه عن النار سبعين خريفا".

 

2706- Bana İshak b Mansur ve Abdurrahman b. Bişr el-Abdi tahdis edip dedi ki: Bize Abdürrezzak tahdis etti, bize İbn Cüreyc, Yahya b. Said ve Süheyl b. Ebu Salih'den haber verdiğine göre her ikisi en-Numan b. Ebu Ayyaş ez-Züraki'yi, Ebu Said el-Hudri (r.anh)'dan şöyle dedi diye tahdis ederken dinlemişlerdir: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'i "Aziz ve celil Allah yolunda bir gün oruç tutan kimsenin Allah da yüzünü cehennem ateşinden yetmiş yıl uzaklaştırır" buyururken dinledim.

 

 

AÇIKLAMA:          "Allah yolunda bir gün oruç tutanın yüzünü" bu buyrukta Allah yolunda oruç tutmanın fazileti dile getirilmektedir. Bu hadis bundan dolayı zarar görmeyen ve oruç tuttuğu için herhangi bir hakkı ifa etmekten uzak kalmayan, oruç sebebi ile savaşması zaaf göstermeyen ve daha başka gazası ile görevlerini ihmaline sebep olmayan kimseler hakkındadır. Hadis te böyle bir kimsenin ateşten uzaklaştırılıp ateşten yana afiyet ve esenlikte olması demektir. Hadisteki "harif: sonbahar" asıl anlamı ile yıl demektir. Yetmiş'den kasıt ta yetmiş yıldır.

 

Sonraki sayfa için aşağıdaki link’i kullan:

 

32- ZEVALDEN ÖNCE GÜNDÜZÜN NİYET ETMEK SURETİ İLE NAFİLE ORUÇ TUTMANIN CAİZ OLUŞU İLE NAFİLE ORUÇ TUTAN BİR KİMSENİN MAZERETSİZ OLARAK ORUÇ AÇMASININ CAİZ OLDUĞU BABI