SAHİH-İ MÜSLİM

ZEKAT

 

باب إرضاء السعاة

8- ZEKAT TOPLAYICILARININ GÖNLÜNÜ HOŞ ETME BABI

 

حدثنا أبو كامل فضيل بن حسين الجحدري. حدثنا عبدالواحد بن زياد. حدثنا محمد بن أبي إسماعيل. حدثنا عبدالرحمن بن هلال العبس عن جرير بن عبدالله  ؛ قال:

 جاء ناس من الأعراب إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم. فقالوا: إن ناسا من المصدقين يأتوننا فيظلموننا. قال فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: "أرضوا مصدقيكم". قال جرير: ما صدر عنى مصدق، منذ سمعت هذا من رسول الله صلى الله عليه وسلم  إلا وهو عني راض.

 

2295- Bize Ebu Kamil Fudayl b. Huseyn el-Cahderi tahdis etti... Cerir b. Abdullah dedi ki: Bedevi bazı kimseler Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e gelip: Zekat toplayıcısı bazı kimseler bize gelerek bize haksızlık ediyorlar, dediler. Bunun üzerine Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Zekat toplayıcılarmızı hoşnut edin" buyurdu.

 

Cerir dedi ki: Ben Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellemı'den bu buyruğu duyduğumdan itibaren benden hoşnut olmaksızın hiçbir zekat toplayıcısı yanımdan ayrılıp gitmedi.

 

Diğer tahric: Ebu Davud, 1589; Nesai, 2459

 

 

وحدثنا أبو بكر بن أبي شيبة. حدثنا عبدالرحيم بن سليمان. ح وحدثنا محمد بن بشار. حدثنا يحيى بن سعيد. ح وحدثنا إسحاق. أخبرنا أبو أسامة. كلهم عن محمد بن أبي إسماعيل، بهذا الإسناد، نحوه].

 

2296- Bize Ebu Bekr b. Ebi Şeybe de tahdis etti, bize Abdurrahman b. Süleyman tahdis etti (H.) Bize Muhammed b. Beşşar da tahdis etti, bize Yahya b. Said tahdis etti (H.) Bize İshak'da tahdis etti, bize Ebu Usame haber verdi, hepsi Muhammed b. İsmail'den bu isnad ile buna yakın olarak hadisi rivayet etti. 

 

 

AÇIKLAMA:          Suat: Zekat toplayıcısı olan amiller demektir.

 

"Zekat toplayıcılardan bazı kimseler bize gelip bize haksızlık ediyorlar. .. " Musaddık da zekat toplamak üzere çalışan zekat toplayıcı amiller demektir.

 

"Zekat toplayıcılarmızı hoşnut edin. " Bu da vermeniz gerekeni isteyerek ve gönül hoşluğuyla vererek onlara iyi davranarak, onlara zorluk çıkarmayarak bunu yapın demektir. Ancak bu buyruk zekat toplayıcısı olan kimsenin fasık olmasını gerektirecek noktaya gelmeyen haksızlıkları hakkında yorumlanır. Çünkü bu derecede fasıklık edecek olursa azl olur ve ona zekatın ödenmesi kap etmez. Hatta verilse dahi yerini bulmaz. Bununla birlikte zulüm bazen masiyet sözkonusu olmaksızın dahi olabilir. Bu ise sınırı bir parça aşmakhr. Mekruh olan hususlar Bunun kapsamına girer.

 

Sonraki sayfa için aşağıdaki link’i kullan:

 

9- ZEKATINI ÖDEMEYEN KİMSENİN CEZASININ AĞIR OLDUĞU BABI