SAHİH-İ MÜSLİM

SALAT

 

باب صلاة الأوليين حين ترمض الفصال

127- EVVABİN NAMAZININ DEVE YAVRULARININ AYAKLARI (KIZGIN KUMDAN) YANDIĞI ZAMAN KILINMASI BABI

 

وحدثنا زهير بن حرب وابن نمير. قالا: حدثنا إسماعيل (وهو ابن علية) عن أيوب، عن القاسم الشيباني؛ أن زيد بن أرقم رأى قوما يصلون من الضحى. فقال:

 أما لقد علموا أن الصلاة في غير هذه الساعة أفضل. إن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال "صلاة الأوابين حين ترمض الفصال".

 

1743- Bize Züheyr b. Harb ve İbn Numeyr tahdis edip dediler ki: Bize İsmail -ki İbn Uleyyne'dir- Eyyub'dan tahdis etti, o Kasım eş Şeybani'den rivayet ettiğine göre Zeyd b. Erkam kuşluk namazını kılan bir topluluğu görünce: Bunlar namazın bu saatten başka bir vakitte kılınmasının daha faziletli olduğunu bilmiyorlar mı? Çünkü Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Evvdbfn namazı, deve yavrularının ayaklarının kızgın kumdan yandığı zaman kılınır" buyurmuştur, dedi.

 

Yalnız Müslim rivayet etmiştir

 

 

حدثنا زهير بن حرب. حدثنا يحيى بن سعيد عن هشام بن أبي عبدالله. قال: حدثنا القاسم الشيباني عن زيد ابن أرقم. قال:

 خرج رسول الله صلى الله عليه وسلم على أهل قباء وهم يصلون. فقال "صلاة الأوابين إذا رمضت الفصال".

 

1744- Bize Züheyr b. Harb tahdis etti, bize Yahya b. Said, Hişam b. Ebu Abdullah'dan şöyle dediğini tahdis etti: Bize Kasım eş-Şeybani, Zeyd b. Erkam'dan şöyle dediğini tahdis etti: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) namaz kılmakta iken Tuba'lıların yanına çıkageldi ve: "Evvdbfn namazı deve yavrularının ayaklarının kızgın kumdan yandığı zaman kılınır" buyurdu.

 

 

Yalnız Müslim rivayet etmiştir

 

AÇIKLAMA:          "Evvdbfn namazı, deve yavrularının ayaklarının kızgın kumdan yandığı zaman kılınır." Ramda: Güneşte ileri derecede ısınmış, kızmış kuma denilir. Yani deve yavrularının ayakları yandığı zaman demektir. Evvab da itaatkar kimse, çok itaat eden demektir. İtaate dönen anlamında olduğu da söylenmiştir.

 

Hadiste bu vakitte namaz kılmanın faziletli olduğu hükmü anlaşılmaktadır. Mezheb alimlerimiz dedi ki: Bu vakit, kuşluk namazının en faziletli olduğu zamandır. Bununla birlikte güneşin doğuşundan, zeval vaktine kadar kılınması caizdir.

 

Sonraki sayfa için aşağıdaki link’i kullan:

 

128- GECE NAMAZI İKİŞER REKAT İKİŞER REKAT OLARAK KILINIR, VİTİR İSE GECENİN SONUNDA BİR REKAT OLARAK KILINIR BABI