SAHİH-İ MÜSLİM |
SALAT |
باب جواز
الصلاة في
النعلين
67- AYAKKABILARLA NAMAZ
KILMANIN CAİZ OLUŞU BABI
حدثنا
يحيى بن يحيى.
أخبرنا بشر بن
المفضل عن أبي
مسلمة سعيد بن
يزيد. قال: قلت
لأنس بن مالك:
أكان
رسول الله صلى
الله عليه
وسلم يصلي في
النعلين؟ قال:
نعم.
1236- Bize Yahya b.
Yahya da tahdis etti. Bize Bişr b. el-Mufaddal Ebu Mesleme Said b. Yezid'den
şöyle dediğini haber verdi: Enes b. Malik'e: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem) ayakkabılarıyla namaz kılar mıydı diye sordum. O: Evet, dedi.
Diğer tahric: Buhari,
386, 5850; Tirmizi, 400; Nesai, 774
حدثنا
أبو الربيع
الزهراني.
حدثنا عباد بن
العوام. حدثنا
سعيد بن يزيد
أبو مسلمة.
قال: سألت
أنسا. بمثله.
1237- Bize Ebu'r-Rabi
ez-Zehrani tahdis etti. Bize Abbad b. el-Avvam tahdis etti. Bize Said b. Yezid
Ebu Mesleme tahdis edip dedi ki: Enes'e sordum deyip, hadisi aynen nakletti.
AÇIKLAMA: "Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) ayakkabılarıyla namaz kılar mıydı ... " Bu
hadisten üzerinde necaset bulunduğu kesinlikle bilinmediği sürece ayakkabılarla
ve mestlerle namaz kılmanın caiz olduğu anlaşılmaktadır. Şayet mestin alt
tarafında bir necaset isabet edip, onu yere sürtecek olursa namazı sahih olur
mu, bu hususta ilim adamlarının farklı görüşleri vardır. Bunlar aynı zamanda
Şafii -Allah ondan razı olsun- 'nin de bu husustaki iki görüşünü ifade eder ama
daha sahih olan namazın sahih olmayacağıdır.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan:
68- RESİM DESENLİ
ELBİSEYLE NAMAZ KILMANIN MEKRUH OLDUĞU BABI