SAHİH-İ MÜSLİM |
SALAT |
باب
الإمساك عن
الإغارة على
قوم في دار
الكفر إذا سمع
فيهم الأذان
6- ARALARINDA EZAN
DUYULACAK OLURSA KÜFÜR DİYARINDAKİ BİR KAVME BASKIN YAPMAKTAN UZAK DURULACAĞI
BABI
وحدثني
زهير بن حرب.
حدثنا يحيى
(يعني ابن سعيد)
عن حماد بن
سلمة. حدثنا
ثابت عن أنس
بن مالك؛ قال: كان رسول
الله صلى الله
عليه وسلم
يغير إذا طلع
الفجر. وكان
يستمع الأذان.
فإن سمع أذانا
أمسك. وإلا
أغار. فسمع
رجلا يقول:
الله أكبر
الله أكبر.
فقال رسول
الله صلى الله
عليه وسلم
"على الفطرة"
ثم قال: أشهد
أن لا إله إلا
الله أشهد أن
لا إله إلا
الله. فقال
رسول الله صلى
الله عليه
وسلم "خرجت من
النار"
فنظروا فإذا
هو راعي معزي.
845-
Bana Zuheyr b. Harb da tahdis etti. Bize Yahya
-yani b. Said-, Hammad b. Seleme'den tahdis etti. Bize Sabit, Enes b. Malik'ten şöyle dediğini tahdis etti: Rasulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) tanyeri doğdu mu baskın yapardı. Ezana kulak
verirdi. Eğer bir ezan sesi duyarsa baskın yapmaktan çekinir, aksi takdirde
baskın yapardı. Bir adamın Allahu ekber, Allahu ekber dediğini duyunca
Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Fıtrat üzere" buyurdu.
Sonra (o adam) eşhedu en la ilahe illallah eşhedu en la ilahe illallah deyince
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Ateşten çıktın (kurtuldun)"
buyurdu. (Bu kişinin kim olduğuna) baktıklarında adamın bir keçi çobanı olduğunu
gördüler.
Diğer tahric: Ebu
Davud, 2634 -muhtasar-; Tirmizi, 1618
AÇIKLAMA: "Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) ... baskın yapardı." Resulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem)'in: "Fıtrat üzere" buyurması İslam üzere demektir.
''Ateşten çıktın" buyruğu da tevhid sebebiyle çıktın, demektir.
"Keçi çobanı
olduğunu gördüler." Yalnız başına olan bir kimsenin ezan okumasının meşru
olduğunu söyleyenler bunu delil gösterirler. Hem bizim mezhebimizde, hem başka
mezheplerde sahih ve meşhur olan görüş de budur.
Ayrıca hadis-i şerifte
ezanın orada bulunan kimselere baskın yapmaya engel olduğuna delil vardır.
Çünkü eza n onların Müslüman olduklarının delilidir. Diğer taraftan şehadet
kelimelerini söylemekle Müslüman olunacağı da anlaşılmaktadır. İsterse o bunları
istenmeden söylemiş olsun. Doğru olan budur. Bununla birlikte bu hususta iman
bölümünün baş taraflarında sözkonusu edilen bir görüş ayrılığı da
bulunmaktadır.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan: