SAHİH-İ MÜSLİM |
İMAN |
باب في
الريح التي
تكون قرب
القيامة تقبض
من في قله شيء
من الإيمان
50- KIYAMETE YAKIN
ZAMANDA ORTAYA ÇIKACAK VE KALBİNDE AZICIK İMAN BULUNAN KiMSELERİN RUHUNU
KABZEDECEK RÜZGAR BABI
185 - (117) حدثنا
أحمد بن عبدة
الضبي. حدثنا
عبدالعزيز بن
محمد وأبو
علقمة الفروي.
قالا: حدثنا
صفوان بن
سليم، عن
عبدالله بن
سلمان، عن أبيه،
عن أبي هريرة،
قال: قال
رسول الله
عليه وسلم" إن
الله يبعث
ريحا من
اليمن، ألين
من الحرير،
فلا تدع أحدا
في قلبه (قال
أبو علقمة:
مثقال حبة.
وقال
عبدالعزيز: مثقال
ذرة) من إيمان
إلا قبضته".
308- Bize Ahmed b.
Ahdete'd-Dabbî rivayet etti. (Dediki): Bize Abdülaziz b. Muhammed ile Ebu
Alkamete'l-Fervî rivayet ettiler. Dedilerki; Bize Safyan b. Siileym, Abdullah
b. Selman’dan o da babasından, o da Ebu
Hureyre'den şöyle dediğini nakletti: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)
şöyle buyurdu: "Şüphesiz Allah Yemen'den, ipekten yumuşak bir rüzgar
gönderecek, kalbinde -Ebu Alkame: Tane ağırlığı kadar, dedi; Abdulaziz de,
zerre ağırlığı kadar, dedi- iman bulunup da ruhunu almadık hiçbir kimse
bırakmayacaktır. "
Bunu yalnız MüsIim
rivayet etmiştir; Tuhfetu'I-Eşraf, 13468
AÇIKLAMA: Şüphesiz yüce Allah Yemen
tarafından ipekten yumuşak bir rüzgar gönderecek ... Ruhunu kabzetmedik kimseyi
bırakmayacak. " Senedinde Ebu Alkame el-Ferevi vardır ki adı Abdullah b.
Muhammed b. Ebu Ferve el-Medeni olup, Osman b. Affan (r.a.)'ın hanedanının
azatlısıdır. Hadisin manasına gelince,
bu türden çeşitli hadisler gelmiş bulunmaktadır. Bunlardan bazıları şöyledir:
Yeryüzünde Allah Allah diyenler tamamen ortadan kalkmadıkça kıyamet
kopmayacaktır. "
"Kıyamet Allah
Allah diyen kimsenin üzerine kopmayacaktır. " "Kıyamet ancak
yaratılmışların şerIilerinin başına kopar. "
Bütün bu hadisler ve bu
anlamdaki diğer hadisler zahirIeri üzeredir. "Kıyamet gününe kadar
ümmetimden bir kesim hak üzere üstünlük sağlamış olarak var olacaklardır"
hadisi ise bu hadislere muhalif değildir. Çünkü bu hadisin anlamı şudur: Bunlar
kıyamete yakın ve kıyamet alametlerinin ardı arkasına çıkmış olacakları bir zamanda
ortaya çıkacak, bu yumuşak rüzgar ruhlarını kabzedinceye kadar hak üzere
kalmaya devam edeceklerdir. Bu hadiste onların kıyametin kopacağı vakte kadar
kalmalarının mutlak olarak sözkonusu edilmesi ise kıyamet alametlerinin ortaya
çıkıp, kopmasının da son derece yakınlaşmış olduğu zamana kadar kalacakları
manasınadır.
Nebi (Sallallahu aleyhi
ve Sellem}'in: "Bir tane ağırlığı yahut bir zerre ağırlığı kadar
iman" buyruğu ile imanın artıp eksildiğini kabul eden doğru kanaate
açıklık getirilmektedir. Resulullah (sallallahu aleyhi ve seliem}'in:
"İpekten yumuşak bir rüzgar" buyruğunda da -yüce Allah en iyi
bilendir ya- onlara yumuşaklıkla davranılacağına, onlara ikramda bulunulacağına
işaret vardır. Allah en iyi bilendir.
Yine bu hadiste
"yüce Allah'ın Yemen'den bir rüzgar göndereceği" belirtilmektedir.
Müslim'in sözkonusu ettiği kitabın son taraflarında yer alan Oeccal ile ilgili
hadislerin akabinde yer alan hadiste ise "Şam tarafından bir rüzgar"
buyurulmaktadır. Buna da şu iki şekilde cevap verilir:
1-Bunların biri Şam
tarafından, diğeri Yemen tarafından esecek iki rüzgar olma ihtimali vardır.
2-Bu rüzgar ilk olarak
bu iki iklimden birisinden başlayacak sonra diğerine ulaşacak ve oradan
yayılacaktır. Allah en iyi bilendir.
Sonraki sayfa için aşağıdaki
link’i kullan:
51- FİTNELER
ORTAYA ÇIKMADAN AMELLERDE BULUNMAK İÇİN ELi ÇABUK TUTMAYA TEŞVİK BABI