SAHİH-İ MÜSLİM |
İMAN |
باب
إطلاق اسم
الكفر على
الطعن في
النسب والنياحة
30- NESEBE DİL UZATMAYA
VE ÖLÜ İÇİN AĞIT YAKMAYA KÜFÜR ADININ VERİLMESİ BABI
121 - (67) وحدثنا
أبو بكر بن
أبي شيبة.
حدثنا أبو
معاوية. ح
وحدثنا ابن
نمير (واللفظ
له) حدثنا أبي
ومحمد بن
عبيد. كلهم عن
الأعمش، عن
أبي صالح، عن
أبي هريرة؛
قال: قال
رسول الله صلى
الله عليه
وسلم: "اثنتان
في الناس هما
بهم كفر.
الطعن في
النسب
والنياحة على
الميت".
224- Bize Ebu Bekr b. Ebi
Şeybe de tahdis etti, bize Ebu Muaviye tahdis etti (H) Bize -lafız kendisinin
olmak üzere- İbn Numeyr de tahdis edip dedi ki: Bize babam ve Muhammed b. Ubeyd
tahdis etti. Hepsi A'meş'den, o Ebu Salih'ten, o
Ebu Hureyre'den şöyle
dediğini nakletti: Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
"İnsanlarda iki haslet vardır ki bunlar onlarda küfürdür: Nesebe dil
uzatmak ve ölü için ağıt yakmak. "
Yalnız Müslim rivayet
etmiştir; Tuhfetu'I-Eşraf, 12458
AÇIKLAMA: Nebi {Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in:
"İnsanlarda iki haslet vardır ki. .. ağıt yakmak" buyruğu hakkında
çeşitli görüşler vardır. En sahih olanlarına göre anlamı bu iki hasletin
kafirlerin işleri ve cahiliye dönemi ahlakından olduklarıdır. İkinci görüşe
göre bu, sonuçta küfre kadar götürür, üçüncüsüne göre bu, nimet ve ihsanın
küfrü (küfran-ı nimetlnankörlük) demektir. Dördüncüsü bu (kafir olma hükmü) bu
işi helal kabul eden kişi hakkındadır.
Hadiste nesebe dil
uzatmanın ve ölü için feryat edip ağıt yakmanın haramlığının büyüklüğüne dikkat
çekilmektedir. Bu iki hasletin her birisi hakkında bilinen naslar da gelmiş
bulunmaktadır. Allah en iyi bilendir.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan:
31- EFENDİSİNDEN
KAÇAN KÖLEYE KAFİR ADININ VERİLMESİ BABI