بَاب
فِي سَعَةِ
الْمَجْلِسِ
Meclisin Geniş Olması
حَدَّثَنَا
الْقَعْنَبِيُّ
حَدَّثَنَا عَبْدُ
الرَّحْمَنِ
بْنُ أَبِي
الْمَوَالِ عَنْ
عَبْدِ
الرَّحْمَنِ
بْنِ أَبِي
عَمْرَةَ
الْأَنْصَارِيِّ
عَنْ أَبِي
سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ
قَالَ
سَمِعْتُ
رَسُولَ
اللَّهِ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
يَقُولُ
خَيْرُ الْمَجَالِسِ
أَوْسَعُهَا
قَالَ أَبُو
دَاوُد هُوَ
عَبْدُ
الرَّحْمَنِ
بْنُ عَمْرِو
بْنِ أَبِي
عَمْرَةَ
الْأَنْصَارِيُّ
Ebu Said el Hudri'den
(rivayet edildiğine göre) Rasûlullah (s.a.v.), şöyle buyurmuştur:
"Meclislerin en hayırlı olanı (oturanlara nisbetle) en geniş
olanıdır."
İzah:
Ebu Davud der ki:
(Senedde geçen Abdurrahman b. Ebi Amra el-Ensari'den maksat), Abdurrahman İbn
Amr İbn Ebi Amra el-Ensarî'dir.
Hadis-i şerifte, içinde
bulunan kişilerin sayısına nisbetle daha geniş olan meclislerin, daha dar olan
meclislerden daha hayırlı olduğu ifade edilmekte ve meclislerin geniş tutulması
tavsiye edilmektedir.
Çünkü, dar ve sıkışık
meclislerde kişiler birbirlerini ellerinde olmayarak sıkıştırıp, rahatsız
ederler ya da birbirlerinden rahatsız olurlar. Her iki halde de gönül
kırgınlığına sebep olurlar.
Geniş meclislerde ise
sıkışık değil, ferahlık ve huzur vardır.