DEVAM: İnşanın
Oturduğu Bir Meclisten Hiç Allah'ı Zikretmeden Kalkıp Gitmesinin Çirkinliği
حَدَّثَنَا
قُتَيْبَةُ
بْنُ سَعِيدٍ
حَدَّثَنَا
اللَّيْثُ
عَنْ ابْنِ
عَجْلَانَ عَنْ
سَعِيدٍ
الْمَقْبُرِيِّ
عَنْ أَبِي
هُرَيْرَةَ
عَنْ رَسُولِ
اللَّهِ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
أَنَّهُ
قَالَ مَنْ
قَعَدَ مَقْعَدًا
لَمْ
يَذْكُرْ
اللَّهَ
فِيهِ كَانَتْ
عَلَيْهِ
مِنْ اللَّهِ
تِرَةٌ
وَمَنْ اضْطَجَعَ
مَضْجَعًا
لَا يَذْكُرُ
اللَّهَ فِيهِ
كَانَتْ
عَلَيْهِ
مِنْ اللَّهِ
تِرَةٌ
Ebu Hureyre'den (rivayet
edildiğine göre) Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: "Kim, bir mecliste
oturur da orada Allah'ı zikretmezse, onun hakkında Allah'ın bir intikamı olur.
Kim de bir yerde yatar da orada Allah'ı zikretmezse (bu halinden dolayı) o adam
hakkında Allah'ın bir intikamı olur."
İzah:
İbn Esir, en-Nihâye
isimli eserinde "tire" kelimesini noksanlık diye tercüme etmişse de
Kamus yazarı bu kelimeyi "öc ve intikam" diye tercüme etmiştir. Biz
de bu manayı tercih ettik.
Binaenaleyh, insanın
Allah'ın bunca nimetlerine bigane kalarak saatlerini Allah'ı ve emirlerini
hatırlamadan ve hatırlatmadan gâfîlane geçirmesi büyük bir sorumluluğu
gerektirir.
Hadis-i şerif, Allah'ın
bu gibi kimseleri bu nankörlüklerinden dolayı hesaba çekip öç alacağına dair
tehdidi bulunduğunu ifade etmektedir.
Ancak Hafız Münzirî
senedinde Muhammed İbn Aclan bulunduğu gerekçesiyle bu hadisi tenkid etmiştir.