SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

HUDUD BAHSİ

<< 4490 >>

بَاب فِي إِقَامَةِ الْحَدِّ فِي الْمَسْجِدِ

37. Camide Had Uygulamak

 

حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ عَمَّارٍ حَدَّثَنَا صَدَقَةُ يَعْنِي ابْنَ خَالِدٍ حَدَّثَنَا الشُّعَيْثِيُّ عَنْ زُفَرَ بْنِ وَثِيمَةَ عَنْ حَكِيمِ بْنِ حِزَامٍ أَنَّهُ قَالَ نَهَى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنْ يُسْتَقَادَ فِي الْمَسْجِدِ وَأَنْ تُنْشَدَ فِيهِ الْأَشْعَارُ وَأَنْ تُقَامَ فِيهِ الْحُدُودُ

 

Hakîm b. Hizam (r.a) şöyle demiştir: "Rasûiullah (s.a.v.). camide kısas istenmesinden, kayıp ilanından ve hadleri uygulamadan nehyetti."

 

 

İzah:

Hadîs, camilerde had ve kısas uygulamalarının kaymam yapılmasının caiz olmadığını ifade etmek­tedir. Bu yasağın hikmeti üç noktada toplanabilir.

 

1- Camiler bu tür işler için yapılmamışlar, namaz, dua zikir gibi iba­detler için yapılmışlardır. Camilerde bu tür faaliyetlerin yapılması o ma­halleri gayesi dışında kullanmakur.

 

2- Camilerde kısas veya had uygulandığı takdirde kısas ve had uygu­lananların vücutlarından çıkan kanlar caminin kirlenmesine sebep olur.

 

3- Camilerde bu tür faaliyetler, oraların hürmet ve kudsiyetini ihlaldir. Camilerde kayıp ilan etmenin caiz olmadığım bildiren başka bir hadis

 

473 numarada geçmişti. Orada konu ile ilgili tafsilat verilmiştir.

 

Hadisin ravilcri arasındaki Muhammcd b. Abdullah b. Muhacir eş-Şuaysi, ulemanın leh ve aleyhte tenkidine maruz kalmıştır. Münziri'nin be­lirttiğine göre Ebu hatim er-Razi: "Hadisi yazılır ama onunla ihticac edil­mez" demiştir. Bir çok alim ise onun sika olduğunu söylemişlerdir.