DEVAM: 10. Müslüman
Kafire Varis Olabilir Mi?
حَدَّثَنَا
مُسَدَّدٌ
حَدَّثَنَا
يَحْيَى بْنُ
سَعِيدٍ عَنْ
شُعْبَةَ
عَنْ عَمْرِو بْنِ
أَبِي
حَكِيمٍ عَنْ
عَبْدِ
اللَّهِ بْنِ
بُرَيْدَةَ
عَنْ يَحْيَى
بْنِ
يَعْمَرَ عَنْ
أَبِي
الْأَسْوَدِ
الدِّيلِيِّ
أَنَّ مُعَاذًا
أُتِيَ
بِمِيرَاثِ
يَهُودِيٍّ
وَارِثُهُ
مُسْلِمٌ
بِمَعْنَاهُ
عَنْ
النَّبِيِّ صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
Ebû'l Esved ed-Dîlî'den
demiştir ki; Muaz (b. Cebel)'a, kendisine (bir yahudi ile) bir müslümanın varis
olduğu bir yahudinin mirası getirilmiş. (Hz. Muaz da) Peygamber (s.a.v.)'den
(rivayet edilen bir önceki 2912.
hadisin) manasına (sarılarak o müslümanı bu mirasa varis kılmış).
İzah:
Hafız Münzirî'nin
açıklamasına göre Ebû Esved'in Hz. Muaz'dan hadis işittiği kesin olarak
bilinmemektedir. Bu bakımdan bu hadisin senedinde bir ittisal olduğu kesin
değildir. Bir önceki hadisin şerhinde de açıkladığımız gibi hadisin sıhhati
kesin olmadığından fıkth uleması bu mevzuda 2911 numaralı hadis-i şerifle amel
etmişlerdir.